ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

بورسیه‌های دولتی ایتالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱

بورسیه‌های دولتی ایتالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱

بورسیه‌های دولتی ایتالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ مقاطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی اعلام شد. باتوجه به اهمیت فراوان جذب دانشجو از سراسر دنیا در بین‌المللی‌شدن کشور ایتالیا، سازمان‌هایی مثل وزارت امور‌خارجۀ ایتالیا، ادارة کل همکاری‌های بین‌المللی ارتقاء و نوآوری، آژانس تجارت ایتالیا و مرکز توسعهٔ علمی uni-italia مستقر در سفارت ایتالیا با حمایت اتاق‌های بازرگانی ایتالیا و کنفدراسیون صنایع ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را در چهارچوب برنامۀ Invest Your Talent in Italy برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ برای دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزش عالی درنظر گرفته‌اند.

 

بورسیه‌های دولتی ایتالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱

مزایای بورسیه‌های دولتی ایتالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱

بورسیه‌های دولتی ایتالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند. از جمله:‌

  • دریافت ماهیانة مبلغ نُهصد یورو به‌عنوان کمک‌هزینه. 
  • قسط اول پرداخت بورسیۀ تحصیلی، پس از اتمام ثبت‌نام دانشگاه و ارائۀ همۀ مدارک درخواست‌شده طبق مراحل اداری لازم انجام می‌شود.
  • بهره‌مندی متقاضیان از بیمۀ پزشکی و درمانی. 
  • معافیت دریافت‌کنندگان بورسیه Invest Your Talent in Italy از تمامی هزینه‌ها به جز مالیات و حق تمبر. 

معیارهای شایستگی برای دریافت بورسیه

معیارهای شایستگی برای دریافت بورسیۀ Invest Your Talent in Italy بدین‌شرح‌اند:

  • آن دسته از دانشجویانی که برای یکی از دوره‌های تحصیلات موجود در برنامه پیش‌درخواست داده باشند، برای بهره‌مند‌شدن از بورسیۀ تحصیلی دولت ایتالیا می‌توانند اقدام کنند.
  • متقاضیان این بورسیه باید متولد ۱ژانویه۱۹۹۴(۱۱دی۱۳۷۲) یا بعد‌از‌آن باشند؛ به‌جز افرادی که برای تمدید بورسیه درخواست می‌دهند.
  • متقاضیان مدرک معتبر زبان انگلیسی (حداقل در سطح B2) باید ارائه دهند. البته افرادی که مقطع کارشناسی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشند، به ارائۀ مدرک زبان نیازی ندارند.
  • ارائۀ مدرک زبان ایتالیایی اجباری نیست؛ اما ‌هنگام گزینش نامزدهای دریافت بورسیه امتیاز محسوب می‌شود.

کشورهای دریافت‌کنندۀ بورسیه

امکان دریافت بورسیۀ Invest Your Talent in Italy برای متقاضیان کشورهای آذربایجان، برزیل، کلمبیا، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، ایران، غنا، قزاقستان، مکزیک، چین، تونس، ترکیه و ویتنام وجود دارد. 

مدارک موردنیاز برای دریافت بورسیه‌های دولتی ایتالیا

برای دریافت بورسیه‌های دولتی ایتالیا سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ ارائه مدارکی که در ادامه فهرست شده‌اند زیر الزامی است‌:

  1. ریزنمرات تمام آزمون‌های قبلی و نمرۀ نهایی (کارشناسی)
  2. دانشجویان فارغ‌التحصیلی که هنوز مدرکشان را دریافت نکرده‌اند، مدرک دیپلم همراه با کارنامۀ نهایی تمام آزمون‌های قبلی و نیز سندی از دانشگاه خود باید ارائه دهند که گواهی کند مقطع کارشناسی را به‌پایان رسانده‌اند و منتظر صدور مدرک تحصیلی هستند.
  3. گواهی زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  4. گواهی زبان ایتالیایی اجباری نیست؛ اما در‌صورت ارسال امتیاز به حساب می‌آید. 
  5. ارسال ویدئو کوتاه یک‌دقیقه‌ای دربارۀ انگیزۀ متقاضیان از تحصیل در ایتالیا
  6. رزومۀ متقاضیان
  7. گذرنامۀ معتبر

مهلت ثبت‌نام برای دریافت بورسیه‌های دولتی ایتالیا

متقاضیان در مهلت تعیین‌شده، یعنی از ۱۸نوامبر۲۰۲۰(۲۸آبان۱۳۹۹) تا ۲۷فوریه۲۰۲۱(۹اسفند۱۳۹۹)، برای دریافت بورسیه‌های دولتی ایتالیا باید درخواست دهند. دانشجویان می‌توانند از طریق این لینک برای دریافت بورسیه‌های دولتی درخواست خود را ثبت کنند.

 

اعزام دانشجو به ایتالیا

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه تحصیل در خارج از کشور به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی