ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

شهر ژیرونا در اسپانیا

شهر ژیرونا در اسپانیا

شهر ژیرونا در اسپانیا با جمعیتی نزدیک به ۹۶هزار نفر و ‍۳۹.۱۴ کیلومترمربع مساحت در شمال کاتالونیا واقع شده است. شهر ژیرونا (خیرونا) در بین افرادی که اسپانیا را به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی و زندگی خود انتخاب کرده‌اند، طرفداران زیادی دارد. دلیل این علاقه به شرایط آب‌وهوای،‌امنیت اجتماعی و اقتصادی،‌ هزینه‌های ارزان مسکن و غذا و دلایلی از این قبیل است. مدرسۀ Jaume Vicens Vives برای تحصیل مقطع متوسطه و دانشگاه ژیرونا (خیرونا) مراکز مهم و اصلی تحصیلی این شهر هستند؛  داشتن سیستم حمل‌ونقل پیشرفته شهر ژیرونا سفر دانشجویان با اتوبوس و قطار و هواپیما به مقاصد مختلف را آسان کرده است. با مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی درباره شهر ژیرونا در اسپانیا و مزایای تحصیل و زندگی در این شهر کسب خواهید کرد.

شهر ژیرونا در اسپانیا

مزایای زندگی در شهر ژیرونا

با زندگی در شهر ژیرونای اسپانیا از مزایای فراوانی برخوردار می‌شوید که برخی از آن‌ها را می‌توانید در فهرست زیر مطالعه کنید: 

۱. سبک زندگی: آرامش‌ و امنیت فراوان حاکم بر شهر ژیرونا باعث شده تا شهروندان و مسافران با خیالی آسوده در نیمه‌‌های شب به پیاده‌روی بروند و زیبایی‌های شهر را تماشا کنند. 

۲. آب‌وهوا: شهر ژیرونا آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد که جزئیات بیشتر آن را می‌توانید در بخش وضعیت آب‌وهوایی همین مقاله مطالعه کنید. 

۳. غذا: شهر ژیرونا رستوران‌های مشهور و باکیفیتی دارد که در اسپانیا زبانزد است که با تنوع غذایی خود ذائقه‌های گوناگون را پوشش می‌دهند. 

۴. مردم شهر: خون‌گرمی ویژگی‌ برجسته تمامی مردم اسپانیا و به‌خصوص شهر ژیروناست که معاشرت با آنان را حتی برای غریبه‌ها خوشایند می‌کند. 

کیفیت زندگی در شهر ژیرونا در اسپانیا

شاخص کیفیت زندگی در شهر ژیرونای اسپانیا مطلوب ارزیابی شده است. شاخص‌هایی که در ادامه آمده‌اند گواه این مدعا هستند: 

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

وضعیت آب‌وهوایی شهر ژیرونا در اسپانیا

تابستان‌های کوتاه و گرم و خشک و زمستان‌های سرد به‌همراه آسمان نیمه‌ابری نشان‌دهنده‌ آب‌وهوای متنوع شهر ژیرونا است. در طول سال دمای هوای این شهر از دو تا سی‌ویک درجۀ سانتی‌گراد در نوسان است و دمای هوا به ندرت کمتر از منفی سه و بیشتر از سی‌وچهار درجۀ سانتی‌گراد می‌شود. فصل گرم سال در شهر ژیرونا در اسپانیا از هفده ژوئن آغاز می‌شود و تا نه سپتامبر با متوسط دمای بیست درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال در ژیرونا چهار آگوست با حداکثر و حداقل دمای سی‌ویک و هجده درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال در شهر ژیرونا در اسپانیا نیز با متوسط دمای هفده درجۀ سانتی‌گراد از پانزده نوامبر آغاز می‌شود و تا چهارده مارس ادامه می‌یابد. ناگفته نماند سردترین روز سال در این شهر ۱۰ژانویه است که حداقل و حداکثر دما به دو و سیزده درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران نیز بهترین زمان سال برای سفر به شهر ژیرونا را از اواسط می تا اوایل اکتبر می‌دانند.

هزینه‌های زندگی در شهر ژیرونا در اسپانیا

هزینه‌های زندگی بسته به شیوه زندگی افراد متفاوت است. درادامۀ مقاله، می‌توانید از برخی هزینه‌های مهم زندگی در شهر ژیرونای اسپانیا مثل موادغذایی و رستوران، هزینۀ حمل‌ونقل، هزینۀ مسکن، هزینۀ قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها مطلع شوید.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

قیمت خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در ژیرونا ۱۱ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۴۰ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد) و پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۷۹، ۱.۱۰، ۰.۹۴، ۲.۰‍۳، ۱۱.‍۳‍۳، ۷.‍۳۸ و ۱۱.‍۳‍۳ یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۱.۶۱ و ۲.۹۰ و ۱.۵۴ یورو و نیز هر کیلوگرم از صیفی‌جات همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۲.۲۱ و ۱.۲‍۳ و ۱.۷۵ یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی در ژیرونا به‌ترتیب به‌قیمت ۱.۴۰ و ‍۳۰ یورو فروخته می‌شود. کرایۀ تاکسی ۰.۹۶ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ‍۳ یوروست. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر ژیرونای اسپانیا باید ۱.‍۳۲ یورو پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن در بین تمامی هزینه‌های زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اجاره‌بهای ماهانه یا خرید آن به محل زندگی و متراژ آپارتمان مدنظر بستگی دارد. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ژیرونا در اسپانیا حدود ششصد یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از شهر حدود چهارصد یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۹۳۰ یورو و اجارۀ همان آپارتمان خارج از شهر ۷‍۳۰ یورو تخمین زده شده است. ناگفته نماند قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب حدود ‍۳،۰۰۰ و ۱،۷۰۰ یوروست.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض رابطه مستقیمی با سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان دارد. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در ژیرونا ۱۱۴.۲۹ یورو و هزینۀ اینترنت با حداقل سرعت یعنی شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ‍۳۹.۱۴ یورو در ماه برآورد شده است. 

هزینۀ مدرسۀ کودکان

پیش‌دبستانی یا مهدکودک در شهر ژیرونا در اسپانیا با احتساب یک روز کامل خصوصی، ماهانه حدود سیصد یورو برای هر کودک و مدرسۀ ابتدایی بین‌المللی برای یک نفر حدود هشت‌هزار یورو در سال هزینه دارد. 

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین با برند Levis ۵۰۱ یا برندی مشابه از فروشگاه زنجیره‌ای حدود هشتاد یورو و قیمت خرید لباس تابستانی حدود سی یورو تخمین زده شده است. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب  ۶۶ و ۸‍۳.‍۳‍۳ یوروست.

هزینۀ ورزش و تفریح

شهریۀ باشگاه ورزشی در ژیرونا برای هر فرد بزرگسال ‍۳۷.۵۰ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته به‌ازای هر ساعت ۱۶.‍۳‍۳ یورو تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما هشت یورو به‌ازای هر بلیت است.

 

اعزام دانشجو به اسپانیا

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه استمؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی