ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

معرفی شهر اینگولشتات آلمان

شهر اینگولشتات آلمان

از شهرهای معروف و نام‌آشنای آلمان می‌توان به شهر اینگولشتات آلمان اشاره کرد که در مرکز استان باواریا و جنوب استان تورینگن واقع شده است. این شهر مساحتی به‌اندازه ۱۳۳.۴ کیلومترمربع دارد و جمعیتی حدود۱۲۱هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. اینگولشتات ازجمله شهرهای بزرگ استان باواریا است. دوستداران ادبیات حتماً از این موضوع مطلع هستند که اینگولشتات شهری است که مری‌شلی در رمان فرانکنشتاینِ به‌تصویر کشیده است. در این مقاله، سعی شده تا اطلاعات جامعی دربارۀ شهر اینگولشتات مثل کیفیت زندگی‌، شهرهای نزدیک آلمانی، تحصیل، وضعیت آب‌و‌هوایی و هزینه‌های زندگی در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان و شهر اینگولشتات ارائه شود. 

شهر اینگولشتات آلمان

کیفیت زندگی در شهر اینگولشتات

 شهر اینگولشتات آلمان از شاخص‌های کیفی بالای برای زندگی برخوردار است. شاخص‌هایی از جمله امنیت، درمان و وضعیت‌ آب‌وهوای این شهر در وضعیت مطلوبی قرار دارند که در ادامه کیفیت آن‌ها را مشاهده می‌کنید: 

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بالا
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شهرهای نزدیک آلمانی

شهرهایی در آلمان مثل لایپزیگ، درسدن، نورنبرگ و فرانکفورت در فاصله بسیار نزدیکی به اینگولشتات قرار دارند؛ به‌همین دلیل، مسافرت و گردش و بازدید از این شهرها باتوجه به مسافت کوتاه بین شهرها برای دانشجویان آسان است. مقدار مسافت بین اینگولشتات و شهرهای ذکرشده  از این قرار است: 

  • شهر مونیخ: ۸۱.۴۸ کیلومتر
  • شهر اشتوتگارت: ۲۳۵.۸۹ کیلومتر

تحصیل در شهر اینگولشتات

برای علاقه‌مندان به‌تحصیل در آلمان و شهر اینگولشتات مؤسسه‌های معتبری مثل مدرسۀ مدیریتی اینگولشتات و مؤسسۀ آموزش عالی فنی اینگولشتات وجود دارد که در ادامه به‌معرفی این دو مؤسسه خواهیم پرداخت: 

مدرسۀ مدیریتی اینگولشتات

مدرسۀ مدیریتی اینگولشتات یا به‌عبارت دیگر دپارتمان مدیریت اجرایی کسب‌وکار و اقتصاد دانشگاه کاتولیک Eichstätt-Ingolstadt یکی از دَه مدرسه کسب‌وکار برتر آلمان شناخته شده است که دورۀ دکتری رشتۀ مدیریت اجرایی (MBA) را ارائه می‌دهد. 

مؤسسۀ آموزش عالی فنی اینگولشتات

فعالیت مؤسسۀ فنی اینگولشتات به‌طورتخصصی در زمینۀ فناوری و علوم رایانه‌ای و مدیریت اجرایی است. برای تحصیل در این دانشگاه بورسیه‌های متعددی درنظر گرفته شده است. ناگفته‌ نماند رشته‌های ارائه‌شدۀ این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین رشته‌های برتر موجود در دانشگاه‌های آلمان قرار دارند. 

وضعیت آب‌و‌هوایی شهر اینگولشتات

آب‌وهوای شهر اینگولشتات آلمان در تابستان‌ معتدل است و آسمانی نیمه‌ابری دارد. زمستان‌های این شهر بسیار سرد خواهند بود وکه همراه با باد و آسمان ابری است. دمای هوای اینگولشتات در طول سال از منفی ۴ تا ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد در نوسان است به‌ندرت دمای هوا به کمتر از منفی ۱۲ و بیشتر از ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. فصل گرم سال در شهر اینگولشتات آلمان از ۲۹می آغاز می‌شود و تا ۱۰سپتامبر با متوسط دمای ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. شایان ذکر است گرم‌ترین روز سال در اینگولشتات ۴آگوست با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال در شهر اینگولشتات آلمان نیز از ۱۶نوامبر تا ۳مارس به‌طول می‌انجامد و در این مدت، متوسط دمای هوا ۶ درجۀ سانتی‌گراد است. ناگفته نماند سردترین روز سال در این شهر ۱۰فوریه است که حداقل و حداکثر دما به منفی ۴ و ۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران نیز بهترین زمان سال برای سفر به شهر اینگولشتات را از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر می‌دانند.

 هزینه‌های زندگی در شهر اینگولشتات

مسلماً هزینه‌های زندگی باتوجه به شیوه زندگی افراد تفاوت‌های چشمگیری دارد؛ اما متوسط هزینه‌ها برای یک نفر در شهر اینگولشتات صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدوداً ۸۵۰ یورو در ماه برآورد شده است. موادغذایی و رستوران، حمل‌و‌نقل، مسکن، قبوض و اینترنت آشنا خواهیم شد.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینۀ مربوط به رستوران و موادغذایی، ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در هر شهر است. قیمت خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در اینگولشتات ۱۱ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۵۰ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۸۳، ۱.۴۲، ۱.۹۷، ۲.۵۳، ۹.۷۲، ۷.۱۸ و ۸.۸۹ یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲.۲۴ و ۱.۶۸ و ۱.۴۰ یورو و هزینۀ خرید هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۲.۸۲ و ۱.۵۰ و ۱.۴۹ یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی در اینگولشتات به‌ترتیب ۲.۷۰ و ۶۹ یورو برآورد می‌شود. افرادی که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی ۳.۵۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۲.۵۰ یوروست. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر اینگولشتات آلمان ۱.۵۲ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر اینگولشتات آلمان ۶۶۲.۵۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه در خارج از مرکز شهر ۵۹۲.۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۸۲۵ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۲.۵۰ یورو تخمین زده می‌شود. شایان ذکر است هزینۀ خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۵،۷۶۶.۶۷ و ۴،۳۳۳.۳۳ یوروست.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در اینگولشتات ۲۸۵ یورو و هزینۀ اینترنت با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۳۶.۲۵ یورو در ماه است.

هزینۀ مدرسۀ کودکان

هزینۀ پیش‌دبستانی یا مهدکودک در شهر اینگولشتات آلمان با درنظرگرفتن یک روز کامل خصوصی، ۳۱۶.۶۷ یورو در ماه برای هر کودک است. گفتنی است که هزینۀ مدرسۀ بین‌المللی نیز حدود ۲۰هزار یورو در سال برای هر دانش‌آموز برآورد می‌شود.

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس و ورزش و تفریح نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، این هزینه‌ها را در شهر اینگولشتات باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) و لباس تابستانی (با برند Zara، H&M و…) از فروشگاه زنجیره‌ای به‌ترتیب ۹۳.۳۳ و ۴۶.۶۷ یورو برآورد می‌شود. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب ۸۷.۵۰ و ۱۳۸.۳۳ یوروست.

هزینۀ ورزش و تفریح

شهریۀ باشگاه ورزشی در اینگولشتات برای هر فرد بزرگ‌سال ۲۹.۳۸ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته به‌ازای هر ساعت ۲۳ یورو تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما ۱۲ یورو به‌ازای هر بلیت است.

 

اعزام دانشجو به آلمان

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه تحصیل در خارج از کشور به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی