ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ های پرورش گیاه

لامپ پرورش گیاه ، به لامپ هایی گفته میشود که در فضای بسته جای گزین خورشید برای گیاهان است . لامپ پرورش گیاه باید نیازهای مختلف گیاهان را به نور برطرف کند . امروزه که علاقه به پرورش گیاهان در محیط بسته افزایش یافته است استفاده از این لامپ ها نیز افزایش یافته است ، لامپ های پرورش گیاه می توانند ال ای دی باشند که نسبت به نور تولیدی به قیمت در انها بالاست ، لامپ های سدیم نیز وجود دارند که میزان فوتون بالاتری را نسبت به انواع گزینه های موجود در بازار دارند. 

 

 

یکی از موضوعات مهم در انتخاب لامپ پرورش گیاه دمای رنگ لامپ است . در انتخاب لامپ های پرورش گیاه به اعداد E2700 و  E4000 بر میخورید . این عدد میزان سردی و گرمی نور را نشان می دهد. گیاهان برای رشد به دمای رنگ نور مختلفی نیاز دارند ، مثلا برای رشد شاخ و برگ به دمای E6500 نیاز دارند ولی برای گل و میوه دادن به دمای نور گرم تری در حدود E3000 نیاز دارند. در انتخاب لامپ باید به این موارد توجه کنید. 

تعداد و نحوه نصب لامپ به محیط شما و گیاهانی که قصد پرورش ان را دارید، بستگی دارد .به عنوان مثال گیاهان خوراکی به لامپ سی وات در هر متر مربع نیاز دارند ولی گیاه هان میوه دهنده به چهل تا پنجاه وات در متر مربع نور نیاز دارند ، پس با توجه به ابعاد محیط و ضرب متراژ در مقدار وات مورد نیاز گیاهان می توانید تعداد لامپ های مورد نیاز را پیدا کنید. توجه داشته باشید که ارتفاع لامپ نیز باید مناسب باشد و میزان ساعت روشن بودن لامپ باید مانند دوره روز در شبانه روز باشد. 

  • مدیر سایت

لامپ پرورش گیاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی