ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ فلورسنت برای گیاهان

لامپ های مخصوص برای رشد گیاه معمولا قیمت بالایی دارند. اگر بتوان لامپ معمولی را برای پرورش گیاهان استفاده کرد می توانند گزینه اقتصادی برای ما باشد . لامپ فلورسنت برا گیاهان می تواند گزینه خوبی باشد ، زیرا هم قیمت مناسبی دارند و هم ویژگیهایی دارند که مناسب برای پرورش گیاهان است. 

 

 

لامپ های فلورسنت گرمای زیادی تولید نمی کنند پس در صورت نزدیک بودن به گیاه موجب آسیب به آن نمی شوند ، علاوه بر ان انرژی کمی برای تولید نور مصرف می کنند . اما قبل از استفاده از این لامپ ها باید اطلاعات کافی در مورد دمای رنگ لامپ ها و دمای رنگ مناسب برای گیاهان به دست آورید. با هزینه بیشتری می توانید لامپ فلورسنت مخصوص پرورش گیاه تهیه کنید . این لامپ ها طیف رنگی مناسب گیاهان را دارند و عملکرد خوبی دارند. به طور کلی لامپ های معمولی نیز می توانند مفید باشند اگر گیاهان شما از نور طبیعی نیز بهره مند باشند و لامپ به عنوان نور کمکی باشد. 

لامپ های فلورسنت معمولی دارای طیف آبی هستند و این طیف برای گیاهان بدون گل بسیار مناسب است . برای گیاهانی که گل نمی دهند شما باید به دنبال لامپ هایی باشید که دمای رنگ 6000 تا 7000 کلوین را دارند. 

برای گیاهانی که گل میدهند یا میوه دارند دمای رنگ مناسب 2000 تا 35000 کلوین است . به طور کلی گزینه دیگر لامپ های با نور حد واسط هستند که دمای رنگ بین 4500 تا 5500 دارند که می توانید برای همه ی گیاهان استفاده کنید . ولی با توجه به اطلاعات داده شده ، این لامپ ها به اندازه دو گروه قبل برای دو نوع گیاهان مناسب و کارآمد نیست. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی