ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

چسب برق

چسب برق برای عایق کاری سیم ها به کار می رود . چسب برق برای عایق بودن دارای لایه پوششی فایبرگلس است. چسب برق  با موادی ساخته شده است که به راحتی قابل کشیدن باشد و همینطور به راحتی عایق کند . یکی از موادی که بسیار در ساخت چسب برق کاربرد دارد پلاستیک وینیل است.

 

 

اولین چسب برق ها از جنس کنف بودند و با نوعی پلاستیک برای غیر رسانا بودن در انها استفاده می شد. این چسب برق ها برای عایق کردن نقاط لحیم شده به کار می رفت و در موارد مختلف دیگر مانند دوش حمام و عایق سیمها به کار می رفت . 

چسب برق در رنگ های متنوعی تولید می شوند اما برقکاران حرفه ای معمولا از چسب برق مشکی استفاده می کنند. تنوع رنگی در ساخت چسب برق به دلیل موارد تخصصی و رساندن پیام های مختلف ایمنی و فنی است. در استاندارد امریکایی چسب برق سبز نشان دهنده سیم ارت است و از چسب برق زرد برای سیم حامل جریان استفاده می شود. 

هر رنگ چسب برق معنای خاصی دارد ، رنگ مشکی به طور کلی برای عایق سیم ها به کار می رود . از رنگ های دیگر برای نشان دادن سطح ولتاژ و فاز سیم استفاده می شود . نوارهای رنگی فقط روی سیم هایی که با چسب برق سیاه پوشانده شده اند استفاده می شوند.

اگر در برد های ابزار الکتریکی از چسب برق استفاده شود چسب برق باید مشخصات حیاتی را نمایش دهد ، در ابزار های مختلف مانند لپ تاپ و ... اگر باز کنید حتما چسب برق می بینید. همه ی دستگاه های الکترونیکی در هنگام کار گرم می شود ، این بدان معناست که چسب برق استفاده شده در ان باید بتواند برای مدت زمان طولانی درجه حرارت بالا را تحمل کند. 

  • مدیر سایت

تجهیزات برقی

چسب برق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی