ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ فتوتراپی

لامپ فتوتراپی برای درمان زردی نوزادان و بیماری های پوستی مختلف استفاده می شود. لامپ فتوتراپی از لامپ های ماوراء بنفش است و جز لامپ های تخصصی به حساب می آید. لامپ فتوتراپی طول موج بلند و مرئی دارد که به پوست کودک آسیب نمی رساند و ظاهر آن مانند مهتابی است. 

برای درمان برخی بیماری ها مانند پسوریازیس ( در این بیماری به دلیل مشکل پوست قرمز و براق می شود ) و برص ( لک و پیس ) بیمار را برای مدت زمان خاص در معرض تابش ماورا بنفش قرار می دهند. لامپ فتوتراپی بیشتر برای بیماری های پوستی که در اثر واکنش بیش از حد سیستم ایمنی ایجاد شده اند. 

از لامپ فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد استفاده می شود. در این بیماری چشم ها و پوست زرد می شود ، علت بروز آن وجود یک ماده زردرنگ به نام بیلی روبین بیش از اندازه در بدن است . با تابش طیف خاص نور که توسط لامپ فتوتراپی ساطع می شود ، بیلی روبین شکسته می شود و بدن می تواند ان را دفع کند. 

نور لامپ فتوتراپی به رنگ آبی است . در هنگام استفاده از لامپ فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد ، کودک باید لخت باشد و فقط پوشک داشته باشد ، همراه کودک باید کودک را به دو طرف بچرخاند که همه ی بدن کودک در معرض نور لامپ قرار گیرد . در هنگام درمان با لامپ فتوتراپی علائم حیاتی کودک و علاوه بر آن سطح بیلی روبین بررسی می شود . هنگامی که بیلی روبین به مقدار کافی پایین آمد ، بیماری درمان شده است. درمان زردی نوزاد به سن بارداری و سن کودک نیز بستگی دارد. دقت کنید پس از درمان نوزاد ، نباید کودک را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهیم .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی