ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ uvc

لامپ uvc  زیر مجموعه لامپ های فرابنفش هستند ، که با تحریک بخار جیوه از طریق عبور جریان ، طول موج  حدود 253 نانومتر ساطع می شود.لامپ uvc  دارای حباب شفاف است، این لامپ برای موارد ضدعفونی استفاده می شود ، حتما در هنگام خرید اطلاعات آن را بررسی کنید. لامپ uvc  دارای امواج پر انرژی است که می تواند بافت های زنده کوچک مانند میکروبها و باکتری ها را نابود کند. 

لامپ های یو وی دارای سه زیر گروه زیر هستند : 

  • لامپ uva
  • لامپ uvb
  • لامپ uvc

 در بین سه گروه بالا لامپ uvc دارای کمترین طول موج است و به طبع آن بالاترین انرژی را دارد. انرژی بالای موج موجب میشود که بتواند روی دی ان ای ویروس ها تاثیر بگذارد و آنها را از بین ببرد یا موجب شود قابلیت تکثیر نداشته باشند . 

در هنگام اسنفاده از لامپ uvc باید توجه داشته باشید که در محیط موجود زنده ای وجود نداشته باشد ، زیرا به دلیل قدرت نفوذ طول موج ان می تواند موجب مشکلات شوند ، نگاه کردن به این لامپ برای چشم های فرد بسیار زیان بار است . 

به دلیل خاصیت صد عفونی این گروه لامپ ، از انها بسیار در محیط بیمارستانی، به خصوص اتاق عمل استفاده می شود. در بیمارستان ها برای ضد عفونی تجهیزات از لامپ یو وی سی استفاده می شود. علاوه بر آن از لامپ یو وی سی برای تصفیه آب در دستگاه های صنعتی و خانگی استفاده می شود . 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی