ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سامانه های ارسال و دریافت SMS - قسمت اول

sms  یا سرویس پیام کوتاه ، به موفقیت عظیمی در جهان بی سیم رسیده است . هر روز میلیون ها پیام کوتاه فرستاده می شود . اکنون پیام کوتاه به یک تولید کننده عظیم درآمد  برای حاملان بی سیم تبدیل شده است . ایده فرستادن پیام کوتاه بسیار ساده است . یک پیام روی تلفن موبایلتان می نویسید ، شماره تلفن موبایل مقصدتان را وارد می کنید و دکمه ارسال را می فشارید و پیام خیلی زود توسط گیرنده قابل دسترس خواهد بود . 

سامانه به طور کلی به نرم افزاری می گویند که همه ی نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند. به سامانه ای که به طور تخصصی جهت ارساال و دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد ، ارسال ، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد سامانه پیام کوتاه می گویند . 

شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال ، دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و باید بوسیله نرم افزار استفاده شوند . این شماره ها که در ایران با پیش شماره 1000 ، 2000 و 3000 ارائه می شوند فاقد سیم کارت هستند. 

شمارههای مجازی از 5 رقمی هستند و بر اساس تعداد ارقام قیمت های متفاوتی دارند . البته در شماره های 8 رقمی و کمتر میزان روانخوانی و رند بودن شماره تاثیر بسزایی در قیمت دارد . 

انواع ارسال پیامهای کوتاه از کامپیوتر به تلفن همراه : 

  • بین یک تلفن همراه یا یک مودم با یک کامپیوتر اتصالی برقرار می شود سپس برای دستور دادن به تلفن همراه یا مودم جهت ارسال اس ام اس از کامپیوتر ها استفاده می شود . 
  • با کامپیوتر به مرکز اس ام اس یا یک ارائه کننده سرویس اس ام اس متصل شده ، سپس با استفاده از پروتکل یا رابطی که توسط درگاه اس ام اس ایجاد شده ، پیام ارسال می شود . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی