ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سامانه های ارسال و دریافت SMS - قسمت دوم

راه حل های حرفه ای پیام دهی شامل :

smpp api

برای مشتریانی که نیاز به اتصال دائم و ارسال پیامک به صورت سریع و در حجم بالا دارند . با استفاده از این راه حل کاربر می تواند از طریق نرم افزارهایی که در سمت خود دارد با استفاده از پروتکل smpp به سیستم پیام دهی مخابرات متصل شده و از تمامی امکانات این پروتکل برای ارسال و دریافت پیامک های انگلیسی و فارسی و پیامک های طولانی و نیز خبری استفاده کند. 

Web service api

این راه حل برای مشتریان امکان اتصال به بستر پیام دهی مخابرات را از طریق پروتکل soap و از هر دو روش http  و https را مهیا می کند و مشتریان امکان ارسال پیامک های انگلیسی ، فارسی ، طولانی و خبری را داشته و از قابلیت مشاهده وضعیت پیامهای ارسالی خود و نیز امکان دریافت پیامک های ورودی از طریق متد های وب سرویس برخوردارند . 

 

Api چیست ؟ 

مخفف application programming interface به معنای رابط برنامه نویسی کاربردی است . در واقع api یک کتابخانه سیستمی شامل صدها تابع استاندارد قابل دسترسی است که شرکت ماکروسافت انها را داخل یک سری فایل  dll برای برنامه نویسی سیستمی قرار داده است . api اصطلاحا قلب سیستم عامل ویندوز می باشد . api سنگ بنای برنامه نویسی تحت ویندوز را فراهم می کند . با استفاده از api می توانید برای برنامه ها یک رابط گرافیگی فراهم کنید . تصاویر را نمایش دهید و شی ها ی سیستم مانند حافظه ، فایلها و پردازش ها را مدیریت نمایید . ویندوز برای کنترل خود توابع و روال هاییی را در اختیار برنامه نویسان می گذارد که این توابع دارای قدرت و توانایی بالایی می باشند. 

 

پروتکل smpp  چیست ؟ 

پروتکل  smpp مخفف  short massage peer to peer برای ارسال و دریافت پیام از شبکه های تلفن همراه و ثابت مبتنی بر  gsm بکار می رود . این استاندارد ، در لایه کاربرد کاربرد پروتکل  tcp/ip قرار دارد که امکان ارسال سریع پیام کوتاه را فراهم می کند . بکارگیری پروتکل  smpp بجای ارسال پیام با استفاده از مودم gsm که برای کاربردهایی مثل برنامه های کاربردی کوچک استفاده می شضشود موجب مزیتهای زیر خواهد شد : 

  • پروتکل smpp از جمله پروتکلهای تحت tcp/ip است ، بنابراین به سخت افزار gsm نیاز ندارد. 

  • امکان ایجاد ظرفیت تبادل حجم زیادی از پیام در زمان کوتاهی فراهم می کند. 

  • استفاده از ترکیب عددی-حرفی به جای شماره فرستنده

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی