ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تاریخچه گوشی نوکیا

نوکیا شروع فعالیت خود را با تولید محصولات مختلفی آغاز کرده است ، اشرکت نوکیا در ابتدا یک کارخانه کاغذسازی در جنوب کشور فنلاند داشت . چند سال بعد نان نوکیا به همزمان با افتتاح شعبه دوم شرکت به دنیا امد . سالها بعد ادوارد پولون ، شرکت لاستیک سازی خود را با نام نوکیا افتتاح کرد . این شرکت انواع محصولات پلاستیکی را تولید می کرد که امروزه نیز به کار خود ادامه می دهد. با اضافه شدن بخش تولید کابل ، شروع کار محصولات الکترونیکی و ساخت گوشی نوکیا بود. 

در سال 1984 شرکت نوکیا با همکاری شازنده تلویزیون های فنلاندی ، تلفن رادیویی را ساخت و دوسال بعد اولین شبکه رومینگ خود رو نمایی کرد ، در سال 1982 تلفن مخصوص ماشین را وارد بازار کرد . در نهایت در سال 1984  نوکیا اولین گوشی همراه خود را به بازار جهانی معرفی کرد . این گوشی همراه اولین تلفن همرا بود که قیمت گرانی داشت. 

 

 

اولین سیستم ارتباط گوشی همراه توسط نخست وزیر فنلاند و با استفاده از شرکت نوکیا شروع به کار کرد . این واقعه انقلابی بزرگ در صنعت تولید گوشی دیجیتال بود . نوکیا در سال 1992 تلفن همراه دیجیتال با نام 1112 را به بازار عرضه کرد و پس از ان شرکت نوکیا بر تولید گوشی موبایل متمرکز شد. 

در سال 1994 سری 2100 نوکیا وارد بازار شد و در بازار جهان در حدود 20 میلیون فروخته شد . سال 1998 گوشی نوکیا بالاترین سهم از فروش تلفن همراه را از ان خود داشت . 

گوشی نوکیا 7710 که در سال 1999 رونمایی داشت توانایی اتصال وب را داشت و می توانستند با ان ایمیل دریافت کنند و به شبکه وب وصل شوند. در سال 2002 نیز گوشی نوکیا برای اولین بار قابلیت ضبظ ویدئو را به محصولاتش اضافه کرد . پس از این پیشرفت های چشم گیر رفته رفته این شرکت رو به افول رفت تا جایی که در سال 2004 سهم تولید این شرکت از تولید گوشی موبایل به 35 درصد رسید. 

 

  • مدیر سایت

نوکیا

گوشی نوکیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی