ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

ایمنی در برق

کار با برق انسان را در بسیار از وضعیت ها و موقعیت های خطرناک قرار می دهد. مقدار جریانی که ممکن است بدون هیچ گونه خطری از بدن انسان عبور کند به ویژگی های جسمی شخص ، دامنه جریان ، نوع جریان ، مسیر و طول مدت عبور جریان بستگی دارد . در این حالت مقاومت بدن در اثر رطوبت به حداقل و در اثر خشکی به حداکثر می رسد . خراج ، زخم و سوختگی نیز می تواند باعث پایین امدن مقاومت بدن شود.

فرد در مقابل حربان یک میلی امپر واکنش نشان می دهد.حتی جریان کم در حد 12 میلی آمپر نیز باعث خواهد شد که عضلات دست منقبض شود. البته آسی چنین شوکی بستگی به مدت زمان تماس ، وضع جسمی و به خصوص وضع قلبی فرد دارد. 

به طور کلی جریان 50 میلی آمپر به بالا کشنده است . جریاه های کمتر از این هم ، در صورتیکه تنفس فرد قطع شده باشد برای نجاتش باید فورا تنفس مصنوعی را شروع کرد. حد ولتاژ خطرناک برای این که جریان از 50 میلی آمپر بیش تر باشد 65 ولت است . این ولتاژ برای حداقل مقاومت بدن محاسبه شده است . از نظر نوع جریان ، جریان متناوب ، به ویژه فرکانش 50 هرتز ، از جریان مستقیم خطرناک تر است . 

احتیاط های ایمنی : 

  • تمام اقدامات تعمیر و نگه داری مربوط به دستگاه های برقی فقط توسط فرد مجاز انجام گیرد . 

  • هنگامی که دستگاهها در حال تعمیرند باید کلیدها قطع و فیوزها باز باشند و فقط فردی که آن را باز یا قطع کرده است باید آنها را وصل کند. 

  • درهنگام تعویض فیوز سوخته باید برق به طور کلی قطع شود و سپس فیوز سوخته یا فیوز متعادل آن از نظر آمپر و نوع جنسش عوض شود. 

  • در حال کار با برق دقت کنید که زیرپایتان مرطوب نباشد و چوب خشک یا مواد پلاستیکی که عایق خوبی هستند در زیر پا قرار دهید.

  • مدیر سایت

ایمنی

کار با برق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی