ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیم برق

سیم برق یکی از سیم های پرکاربرد در صنعت سیم و کابل است ، جالب است که تفاوت این دو را بدانیم ، سیم برق و کابل یکی نیستند ، سیم یک رسانای الکتریکی است در حالی که کابل مجموعه ای از سیم های در هم تنیده است. کابل از مجموعه ای سیم های در کنار هم که روکش شده اند ساخته شده است . سیم برق برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود ، میزان استفاده از مس ( رسانا ) و روکش در سیم کمتر است پس قیمت ان در مقایسه با کابل کمتر است. 

برای نصب سیم برق باید نکات ایمنی رعایت شود و همچنین دقت شود که برق رسانی به طور دقیق انجام می شود. کشورهای مختلف بر اساس استانداردهای از قبل تعیین شده ، نحوه نصب و انواع سیم برق و کابلها را در کاربردهای مختلف را توضیح می دهند. 

برای موضوعات مصرفی الکترونیکی مختلف ، از سیم برق های مختلف استفاده می شود ، سیم برق ها در انوع و اندازه های مختلف تولید می شوند. برق کار با توجه به وسیله سیم سنج در کاربردهای مختلف انداره و نوع سیم را تعیین می کنند. 

سیم های سه گانه معمولا در هادیهای افت فاز و در سرویسهای تک فاز ، بین نیر های برق و در معرض آب و هوا استفاده می شوند . سیم برق اصلی ، سیم هایی هستند که به  خانه ها و ساختمان ها متصل اند که با سیم رشته ای و جامد ساخته شده اند . 

سیم برق رومکس یا غلاف دار در منازل مسکونی استفاده می شوند که دارای 2 الی 3 هادی هستند که هر کدام روکش پلاستیکی دارند. این سیم ها ارزان تر از انواع دیگر هستند که در سیم کشیهای داخلی استفاده می شوند. 

 

سیم برق در رنگ های مختلف تولید می شود که هر کدام از رنگ ها موارد مصرفی متفاوتی دارد ، به عنوان مثال سیم برق مشکی برای سیم فاز ، کلید و پریز داخل ساختمان استفاده می شود . سیم قرمز برای پایه های سوییچ کاربرد دارد. 

  • مدیر سایت

سیم برق

سیم و کابل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی