ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیم نایلون چیست ؟

سیم نایلون احتمالا اسم سیم نایلون را در فروشگاه های الکتریکی شنیده اید ، سیم های سفید دوتایی که به هم چسبیده اند و به صورت قرقره به فروش می روند. سیم نایلون یک رسانای عالی است که در ان از مس استفاده شده است . نام دیگر سیم نایلون ، سیم بند است . در بازار الکتریکی انواع مختلفی از آن در ضخامت های مختلف وجود دارد.

روکش سیم نایلون همان طور که از اسم آن پیداست از جنس نایلون است ، در واقع دو سیم به صورت عایق در کنار هم قرار دارند که موجب می شود از اتصال فاز و نول جلوگیری شود ، این سیم بسیار انعطاف پذیر است بنابراین در کاربردهای مختلف بسیار کارآمد است.

مهمترین کاربرد آن در سیم کشی ساختمان است. ، سیم نایلون در انواع مختلف تولید می شود ، سیم وسایلی که ولتاژ پایین نیاز دارند دو نوار مسی است که در یک روکش شفاف قرار دارد .بسته به عملکرد ممکن است یک ، دو یا سه باند مس جداگانه وجود داشته باشد. 

 

 

همان طور که گفته شد در سیم نایلون از مس به عنوان رسانا استفاده می شود ، ساختار این فلز به گونه است که آن را به یک رسانای خوب تبدیل می کند. اگر یک حریان از الکترون ها ( همان برق ) از یک سمت مس وارد شود به راحتی به سمت دیگر ان حرکت می کند. 

 

  • مدیر سایت

سیم نایلون

سیم و کابل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی