ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

انواع ایستگاه های آتش نشانی

ایستگاه های آتش نشانی بر اساس نوع تجهیزات ، تخصص نیرو های آتش نشان و منطقه ای که در آن قرار دارند به سه نوع تقسیم می شوند :

 

ایستگاه های حریق تک منظوره: 

ایستگاه هایی که انواع خودرو های ویژه اطفاء آتش سوزی ها در انها قرار دارند را ایستگاه های حریق می گویند . در حقیقت کار اصلی این ایستگاه ها اطفا حریق است . البته این بدین معنا نیست که نیرو های حاضر در این ایستگاه ها فقط به رسیدگی به آتش سوزی ها می پردازند بلکه با تجهیزات پیشرفته ای که در خودروهای ایستگاه ها وجود دارد می توانند به بسیاری از بدآمد ها و حوادث غیر از آتش سوزی هم رسیدگی نمایند. 

ایستگاه های حریق و نجات ( دو منظوره )  : 

ایستگاه هایی هستند که علاوه بر تجهیزات و خودرو های اطفا ئ حریق  ، دارای خودرو ها و تجهیزات تخصصی ویژه امداد و نجات نیز هستند و با تجهیزات ویژه ای که در اختیار دارند توانایی رسیدگی به حوادث سنگینی همچون سیل ، اوار ، چاه و … را دارا می باشند.

ایستگاه های پشتیبانی ( سه منظوره ): 

این ایستگاه ها علاوه بر خودرو های حریق و نجات ، دارای خودرو ها و تجهیزات سنگین و فوق سنگین ی هستند که در زمان نیاز در حوادث به کار گرفته می شوند . این تجهیزات شامل انواع لودر ، بیل مکانیکی ، بابکت ، جرثقیل ، تانکر سوخت رسان ، خودرو ی حمل کف ، خودرو نور افکن ، خودرو ی حمل دستگاه تنفسی ، تریلی های آب ، بالابر و همچنین نردبان می باشد. می توان گفت برای هر منطقه عملیانی یک ایستگاه پشتیبانی با تجهیزات کامل در نظر گرفته می شود. البته ممکن است خودرو نردبان و بالابر ، در برخی ایستگاه های حریق تک منظوره نیز وجود داشته باشند که دلیل آن بستکی به نوع بافت ساختمانی و جمعیتی در آن ناحیه دارد.

نظرات  (۱)

  • پادکست طلوع بینهایت
  • پادکست طلوع بی‌نهایت را می‌توانید از طریق پلتفرم زیر گوش کنید
    👇


    https://enama.ir/Tolouebinahayat

    جهت کمک مالی به پادکست ما به لینک زیر مراجعه کنید 
    https://www.payping.ir/d/SeUA

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی