ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

جعبه آتش نشانی

جعبه آنش نشانی جعبه آتش نشانی یک باکس از جنس فلز یا فایرباکس است که در آن تجهیزات اطفاء حریق نگه داری می شود ، تجهیزات اطفا حریق درون جعبه آتش نشانی می توانند شامل موارد مختلفی از قبیل : قرقره ، کپسول آتش نشانی ، شلنگ آتش نشانی ، سطل شن و ... باشد . قرقره آتش نشانی جهت تامین آب در جعبه آتش نشانی قرار دارد و دارای شیلنگ با طول زیاد ( بیش از 20 متر ) است که معمولا از جنس پی وی سی هستند. شیلنگ استفاده شده در قرقره باید قابلیت انعطاف پذیری خوبی داشته باشد زیرا  به دور قرقره پیچیده است . 

کپسول آتش نشانی یکی از تجهیزات پر استفاده اطفاء حریق است که باید طبق زمانبندی چک و شارژ شود تا در زمان حادثه کارایی داشته باشد. شلنگ آتش نشانی معمولا از جنس برزنتی است . سطل شن یک ابزار ساده ولی کاربردی در زمان بروز حادثه آتش سوزی است که بیشتر برای آتش های کوچک استفاده می شود ، به عنوان مثال در هنگامی که دلیل اتش سوزی بنزین باشد نباید از اب برای خاموش کردن آن استفاده کرد ، در هنگام بروز حوادث ناشی از بنزین و نفت باید از رسیدن اکسیژن به آتش جلوگیری کرد که این کار با ریختن شن روی آتش انجام می شود. 

جعبه آتش نشانی به دو صورت روکار و تو کار با توجه به موقعیت استفاده شده نصب می گردند و به طور کلی نیز می توان آنها را از نظر طراحی و ساخت به دو دسته پایه دار و دیواری تقسیم بندی کرد. جعبه آتش نشانی پایه دار در فضای باز و محوطه های بزرگ بیشتر استفاده می شود . پایه های جعبه آتش نشانی معمولا با استفاده از رول بولت به زمین متصل می شوند .

جعبه های آتش نشانی  معمولا از جنش فلز هستند و از سه ماده آهن ، استیل یا فایبر گلاس ساخته می شوند . جعبه های آتش نشانی استیل معمولا در مناطقی که رطوبت بالاست و همچنین محیط های اسیدی و بازی که موجب خوردگی و زنگ زدی می شوند کاربرد دارد. جعبه آتش نشانی آهنی قیمت مناسب تری دارد و معمولا برای مکاه های با رطوب کم استفاده می شود ، البته برای جلوگیری از خوردنگی از پوشش رنگ الکترواستاتیکی می شود استفاده کرد. جعبه های آنش نشانی از جنس فایرباکسبرای شلنگ های بزرنتی استفاده می شود . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی