ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

انواع خودرو های حریق

 

مشخصات خودروهایی که در ایستگاه های حریق وجود دارند به شرح زیر است :

خودروی پیشرو 

خوردی سنگینی است که دارای محزن آب ، پمپ آتش نشانی ، تجهیزات هیدرولیکی نجات ، انواع تجهیزات آبرسانی و … می باشد. این خودرو در زمان اعزام به ماموریت در جلوی ناوگان خودرویی حرکت کرده و فرمانده تیم آتش نشانی در این خودرو حضور دارد. این خودرو دارای دو کابین است و حامل آتش نشانانی خواهد بود که به محل آتش سوزی اعزام می شوند .

خودروی پسرو 

خودروی پسرو نیز همانند خودروی پیشرو خودرویی سنگین است که دارای مخزن آب ، پمپ و تجهیزات آبرسانی است . این خودرو تک کابین است بنابراین ظرفیت مخزن آب آن از خودروی پیشرو بیشتر است و می تواند در خریق ها به عنوان تامین کننده آب مورد نیاز بسیار مفید باشد.

 

خودروی لوله کش 

این وانت سبک دارای تجهیزات و لوله های لازم جهت آبرسانی از شیر آتش نشانی به خودروهای منبع دار آتش نشانی است. قابلیت ویژه این خودرو توانایی انجام ماموریت های جزئی و کوچک نیز می باشد. 

 

خودروی تانکر آب 

خودرویی سنگین که دارای مخزن آب به گنجایش 12000 لیتر یا بیشتر است . این خودرو دارای پمپ آتش نشانی نیست و تنها در مواقعی که به دلیل وقوع حریق هایی گسترده نیاز به آب بسیار زیاد باشد به محل آتش سوزی اعزام می شود. 

 

خودروهای نجات 

این خودروها غالبا خودروهایی سبک هستند و دارای تجهیزات تخصصی نجات هستند . 

 

در ایستگاه های پشتیبانی خودروهای دیگری مانند انواع لودر ها ، بیل مکانیکی ، بابکت ، جرثقیل ، تانکرهای سوخت رسان ، خودروی حمل کف ، خودروی نورافکن ، خودروی حمل دستگاه تنفسی ، تریلی های آب ، بالابرها و همچنین نردبان می باشند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی