ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کابل شیلد دار

کابل شیلد دار ، کابل برقی است که دارای رساناهای عایق درون یک لایه رسانای دیگر قرار دارد. شیلد می تواند از جنس رشته های مس بافته ، نوار مسی مارپچ و دیگر پلیمرهای رسانا است . شیلد یا سپر برای محاقظفت از سیم  در مقابل تداخلات الکتریکی ، نوز و فشار فیزیکی است .معمولا در مدار کنترل از کابل شیلد دار استفاده می شود زیرا به دلیل داشتن شیلد سیگنالهای فرمان بدون نویز منتقل می کند .

نوعی از کابل های شیلد دار ، کابل افشان شیلد دار است که در لایه هایی به هم تابیده اند و رسانای انها از جنس مس امیل است . کابل کنترل نیز بهتر است که شیلددار باشد که بنا به کاربرد می تواند دارای سایزهای مختلف : 0.25، 0.5 ، 0.75، 1.5 ، 1 و 2.5 باشد . توجه داشته باشید که کابل شید دار علاوه بر شیلد که دور تا دور رسانا قرار دارد ، روکش پی وی سی نیز دارد. 

کابل شیلد دار انواع مختلفی دارد مانند : کابل افشان شیلد دار ، کابل صوتی شیلددار ، کابل شیلددار بافته . کابل شیلددار معمولا ضخیم تر و کمتر قابل انعطاف نسبت به دیگر سیم ها است و در هنگام کار باید با دقت بیشتری با آن برخورد کرد. کابل شیددار بیشتر کاربرد صنعتی دارد زیرا که تجهیزات اطراف آن موجب تداخل الکترومغناطیسی می شود. 

 

 

در کابل های بدون شیلد برای کم کردن تداخلات الکترومغناطیسی محافظ داخلی ندارید اکا با پیچیدن یک جفت سیم پیچ خورده تلاش می کنند ازاختلالات جلوگیری کنند. کابل های بدون شیلد سبکتر و انعطاف پذیرتر هستند در در مدارات داخلی محلی استفاده می شود . 

از کابل شیلد دار برای حافظت از داده هایی متقل شدده در کابل ها استفاده می شود و بیشتر در مراکز داده ، تنظیمات صنعتی ، دفاتر و دفاتر تکنولوژی و فناوری رایانه ای و ... استفاده می شود. 

  • مدیر سایت

سیم و کابل

کابل شیلد دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی