ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کابل تلفن چیست؟

کابل تلفن سالها برای ارتباطات تلفنی استفاده می شود و دارای دو نوع کابل تلفن زمینی و کابل تلفن هوایی است . کابل تلفن زمینی از مخابرات با کمک جعبه هایی در سطح شهر متصل می شود و از طریق جعبه تقسیم وارد ساختمان می شود و خطوط تلفن رو متصل می کند. کابل تلفن به عنوان مسیر فیزیکی برای انتقال امواج الکترومغناطیسی از نقطه ای به نقطه ی دیگر استفاده می شود. 

خطوط تلفن در داخل باکس مخابراتی در داخل هر ساختمان یا مجتمع اتفاق می افتد ، جعبه مخابراتی در کنار جعبه عمومی است و در ساختمان های کوچک از جعبه مخابراتی به واحدها ، نگهبانی خط تلفن می رود . با توجه به سختی کار با سیم مسی مخابرات در مناطق در حال توسعه از فیبر نوری استفاده می کند. امروزه در سطح شهر نیز از فیبر نوری استفاده می شود ، که برای مجتمع بزرگ از یک فیبر نوری استفاده می شود که از مخابرات تا انجا کشیده می شود و دستگاه اونو در داخل مجتمع از سمتی به فیبر نوری امده از مخابرات و از سمت دیگر به سیم های مسی واحدها متصل می شود . 

کابل تلفن دارای رسانای مس است و در سطح مقطع های مختلف تولید می شود : 0.4 ، 0.5 و 0.6 میلی متر و کابلهای تلفن را بر اساس سطح مقطع ، نوع کاربرد و مقاومت شان در برابر اختلال نویزی دسته بندی می کنند. کابل های تلفن به صورت زوج سیم تولید می شوند ، از زوج سیم ها برای ارتباط پورت ترمینال کروز استفاده می شود . کابل های تلفن بالای دو زوج نیز برای ارتباط میان پریز ها و گوشی های تلفن استفاده می شوند. 

 

کابل تلفن هوایی برای برقراری ارتباط خطوط در بیرون از ساختمان ها استفاده می شود به همین دلیل باید دارای روکش مستحکم و با مقاومت بالا باشد تا از عوامل محیطی مانند باران ، افتاب و ... اسیب نبیند. بدلیل داشتن روکشهای مستحکم این کابلها انعطاف پذیری کمی دارند.

 

 

کابلهای تلفن زمینی که خارج از ساختمان استفاده می شوند نیز باید بسیار مستحکم باشند به همین دلیل از روکش پلی اتیلن برای آنها استفاده می شود. رشته های این کابل می توانند تا 100 زوج باشد و در قطرهای 0.4 ، 0.5 و 0.6 موجود هستند. 

 

  • مدیر سایت

سیم و کابل

کابل تلفن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی