ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کابل افشان

کابل افشان از قرار دادن چند رشته سیم در کنار هم و روکش شده اند ایجاد می شود. در کابل افشان انعطاف پذیر از مس به عنوان رسانا استفاده می شود زیرا انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و قیمت ارزان تری نیز دارد . کابل افشان بیشتر برای پریزهای صنعتی که نیاز به انعطاف پذیری بالایی دارند استفاده می شود که طول آن کوتاه باشد ، توجه داشته باشید که این کابلها برای طول مسیر زیاد مناسب نیست . 

کابل افشان به دو گروه تقسیم می شود : کابل هایی که رسانا در لایه هایی به هم پیچیده شده اند .روکش کردن دراین کابل ها آسان تر است و ارزان تر هستند ، هسته ی این کابل خیلی محکم پیچیده شده اند و در یک لوله اکسترود قرار گرفته است . گروه دوم دارای سیم های هدایتی هستند . 

کابل انعطاف پذیر ، کابلی است که دارای انعطاف پذیری بیشتری است ، انعطاف پذیری در کابل افشان در واقع یک کیفیت است که موجب می شود با خم شدن و شکلهای مختلف ، کابل نشکند و  نسبت به سایر کابلهای مفتولی مقاوم تر است . میددان مغناطیسی تولید شده در کابل افشان کمتر از میدان تولید شده در کابل های دیگر است . چند نوع انعطاف پذیری در کابل افشان است : نورد خمشی ، خمش فلکسی ، فلکس چرخشی ، فلکس تصادفی 

کابل افشان کاربردهای متفاوتی دارد : 

  • تجهیزات پردازش دادگاه 
  • روباتیک 
  • خطوط مونتاژ
  • شبکه اتوماسیون 
  • ریز پردازنده ها و اطاعات رایانه ای 
  • ...

علاوه بر اینها کابل افشان انعطاف پذیر در پریزهای برق صنعتی ، سیم کشی خانه ، پمپ های چاه که دارای مسیر کم و ابزارهای انعطاف پذیری است مورد استفاده قرار می گیرد . کابلهای افشان عایق خوبی در دماهای بالا هستند ، در نتیجه در مکان هایی که مستعد آتش سوزی هستند نیز به خوبی استفاده می شوند . 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی