ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیم ارت چیست ؟

سیم ارت ف همان طور که از اسمش پیداست یک سیم متصل به زمین است ، برای ایمنی محیط و سایل الکتریکی استفاده می شود . سیم ارت معمولا در ساختمان ها استفاده می شود. سیم ارت بار الکتریکی اضافه را به مکانی امن می برد، همان طور که می دانید زمین دارای بار الکتریکی منفی است و بار الکتریکی مثبت به طور طبیعی به ان جذب می شود . سیم ارت مسیری برای رفتن بارهای مثبت اضافی به زمین است که از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری می کند. 

بارها الکتریکی در همه ی فضاها وجود دارد مانند خانه ها و سیم ارت به عنوان یک سیستم محافظ برای افزایش ایمنی استفاده می شود. در یک سیستم الکتریکی صحیح ، برق اضافی مستقیما به زمین می رود و نیازی به سیم ارت نیست. موضوع خطرناک می تواند این باشد که برق از بدن انسان عبور کند و به زمین برسد ، در صورتی که جریان عبوری به مقدار کافی قوی باشد می تواند آسیب های مختلفی را به فرد برساند مانند : اسیب های عصبی ، سوختگی و حتی مرگ . 

 

همان طور که گفتیم سیم ارت در تمامی دستگاه های الکترونیکی از کوچک به بزرگ باید وجود داشتخ باشد وسایلی مانند یخچال و لباس شویی مدار داخلی برای تخلیه بارهای اضافی دارند. اگر سیم ارت در داخل دستگاه ها وجود نداشته باشند می تاوند منجر به ااتفاقاتی از جمله خرابی دستگاه بر اثر بار الگتریکی ، برق گرفتگی افراد و حتی اتش سوزی شود.

 

دسته ای  از سیم ارت معمولا از جنس فولادی کربنی گالوانیزه رشته ای ساخته می شود که در ساخت آن باید توجه داشت که تمام رشته های فولادی صاف و یکنواخت باشد . دسته ای دیگر از جنس مس ساخته می شود و در ساختمان های مختلف صنعتی ، تجاری  استفاده می شود. سیم های ارت در سایزها و ضخامتهای مختلف ساخته می شوند و با توجه به نیاز ، می توان سیم ارت مناسب خریداری کرد . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی