ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

خاموش کننده های آب و هوا

همان طور که از اسم این خاموش کننده پیداست مواد داخلی آن عبارتند از آ به علاوه هوای تحت فشار ذخیره شده در داخل سیلندر . بدنه  این خاموش کننده ها به طور مداوم تحت فشار داخلی قرار دارد ، به همین علت مقاومت بدنه آن باید بیشتر از انواع قبلی باشد .

در استانداردها برای بدنه آن مقاومتی حدود 600 psi ( چهل اتمسفر) در نظر گرفته می شود و با این فشار مورد آزمایش قرار می گیرد . البته در حالت طبیعی با توجه به نوع خاموش کننده و استاندارد آن ، فشار داخلی خاموش کننده بین 60 تا 150 پوند بر اینچ مربع (  4 تا 10.5 ) اتمسفر می باشد . 

این دستگاه ها قابل کنترل بوده و معمولا روی در پول آن مکانیزمی نصب شده است که با فشار روی یک اهرم ، شیر خروجی باز و برداشتن فشار از روی اهرم ، شیر بسته می شود. برای جلوگیری از زنگ زدن ، داخل این نوع خاموش کننده ها هم ا لایه ای پلاستیک پوشانده شده است . 

ظرفیت این خاموش کننده ها معمولا دو گالنی است البته فشا هم برای هوای فشرده در نظر گرفته شده است . بعضی از انواع آن دارای بدنه استیل می باشد. دستگاه هایی که تحت فشار هوا کار می کنند و گاهی به نام آب و گاز و یا پودر و گاز مخلوط هم گفته می شوند معمولا دارای فشار سنجی بر روی درپوش هستند که یکی از علایم مشخصه دستگاه های تحت فشار ، فشاش سنج می باشد . فشارسنج این دستگاه ها معمولا دو کار انجام یم دهد : 

  1. از روی آن فشار داخلی دستگاه دیده می شود . 
  2. از انجا که این دستگاه ها سوپاپ ایمنی ندارند چنانچه فشار دستگاه به هر علت افزایش یابد و از حد معمول بالاتر رود فشارسنج از هم پاشیده و فشار آن خالی می شود. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی