ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کابل کنترل

برای ارسال سیگنالهای آنالوگ و دیجیتال از کابل کنترل استفاده می شود ، کابل کنترل در برنامه های اتوماسیون و ابزار دقیق کاربرد دارد. این کابل ها با استفاده از سپر فویل یا سپر بند حفاظت می شوند .در انتخاب کابل کنترل باید به انعطاف پذیری کابل توجه کرد و با توجه به نیاز سیستم انتخاب کرد، کابل کنترل با کابل ابزار دقیق متفاوت است ، کابل های ابزار دقیق حساس تر از کابل کنترل هستند . 

کابل کنترل می تواند به شکلهای مختلف باشد : شیلددار ، ارمور دار ، افشان ، نیمه افشان و مفتولی . میزان اختلاف ورودی و خروجی کابل کنترل بسیار مهم است و باید کم باشد و این امر موجب افزایش عملکرد سیستم ها می شود. کابل کنترل میتواند دارای 2 تا 61 رشته باشد و  سطح مقطع آن در بیشترین سطح مقطع 2.5 میلی متر مربع است . 

 

کابل فرمان ساده دارای اجزای مختلفی است که عبارتند از : رسانای مسی ، عایق  پی وی سی و نوار های پلی استر و آلومینیومی و روکش پی وی سی است .از کابلهای کنترل می توان در محیط های مختلف مثل فضای باز ، درون زمین ، داخل محیط بسته و در داخل کانال ها استفاده کرد. از کابل کنترل افشان در تابلو های فرمان استفاده می شود و نباید از آنها دز فضای آزاد استفاده کزد. از کابل کنترل نیمه افشان در سطح نیروگاه ها و پست ها استفاده می شود. 

از مزایای کابل کنترل میتوان به  حفاظت در برابر اشعه یو وی ، هالوژن فری ، ضد روغن  ، مقاوم در برابر جانواران اشاره کرد . کابل کنترل کاربردهای فراوانی دارد و در خطوط مونتاژ ، سیستم های امنیتی ، رباتیک ، برق رسانی و .... استفاده کرد. به خاطر داشتن عایق مناسب در کابل کنترل ، این کابل برای توزیع برق به صورت هوایی نیز کاربرد دارد و با مصرف چنین کابلهای می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و تجهیزات عمر طولانی تری داشته باشند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی