ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

چراغ

چراغما معمولا به انواع منابع روشنایی چراغ می گوییم . این کلمه که در  گذشته نیز برای منابع روشنایی استفاده می شود که در قدیم چراغ های پی سوز داشتیم که با چربی حیوانات کار می کرد و بعد از آن چراغهای گرسز بود که امروز ها هم در پروژه های معماری به عنوان زیبایی استفاده می شود.

چراغ ها با توجه به منبع روشنایی دسته بندی می کنند، مثلا چراغ ال ای دی که از لامپ ال ای دی به عنوان منبع روشنایی استفاده می شود، علاوه بر آن بر اساس نوع کاربری نیز دسته بندی می شوند . به عنوان مثال چراغهای پزشکی در تشخیص و درمان استفاده می شود . 

 

چراغ های آشنا برای مردم ، بیشتر چراغ های پروژکتور هستند که در فضاهای باز مثل پارک ها برای روشنایی محیط استفاده می شوند .پنلهای ال ای دی نیز نوع دیگری از چراغهای آشنا برای عموم اشناست که در روشنایی منازل استفاده می شود . 

 

به طور کلی چراغ ، از یک منبع روشنایی ( لامپ ) و مدار و قطعاتی که چراغها را به یکدیگر متصل می کند تشکیل می دهد. در محیطهای مختلف و پروژه های معماری انتخاب چراغ مناسب برای محیط یک مسئله مهم است . چراغ ها انواع مختلفی دارند . به عنوان مثال چراغ های وال واشر ، لوسترها ، دیوار کوب ها آویز و چراغ های محوطه ...

 

چراغ روشنایی تو رفتگی ، یک وسیله محفظه فرورفتگی است که در بالای سقف و در نزدیکی دیوار ساخته شده اند و در این نوع چراغ ها منبع روشنایی به دلیل فرورفتگی پیدا نیست . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی