ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

مضرات اشعه uv

 تابش یو وی یکی از تشعشعاتی است که از خورشید ساطع می شود ، زیر نور خورشید بودن برای موجودات زنده فواید فراوانی دارد. امروزه لامپ های uv وجود دارند که این بخش از تابش خورشید را شبیه سازی می کنند. برای بدن انسان ، اشعه uv مضرات مختلفی می تواند داشته باشد . در ادامه بعضی از مضرات اشعه uv  را بیان می کنیم .

 

اشعه uv  هنگامی که بر بدن انسان می تابد ، بخش uva موجب فعال شدن رنگدانه های موجود در پوست می شود و پوست برنز می شود که زود قابل بازگشت است . از مضرات اشعه uva این است که بر روی لایه های زیرین پوست نیز تاثیر می گذارد و موجب می شود پوست خاصیت الاستیکی اش را از دست بدهد و زود تر چروک شود . هنگامی که مدت زمان زیادی را در معرض اشعه uv قرار گیرد می توانید دچار پیری زودرس شوید و همچنین احتمال سرطان در بدن شما افزایش می یابد .

مضرات اشعه uv  بر روی پوست

بخش دیگر اشعه uv ، uvb موجب تحریک فرایند تولید ملاتین جدید در پوست می شود که رنگدانه های تیره پوست را افزایش می دهد و این تاثیر بلند مدت است . همچنین موجب نازک شدن لایه بیرونی پوست می شود که موتواند موجب سرطان پوست شود . پوست بخشی از قسمت های ایمنی بدن است . تحقیقات مختلفی نشان می دهد که اشعه یو وی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

مضرات اشعه uv برای چشم

یکی دیگر از مضرات اشعه uv تاثیر آن بر روی چشم است ، اشعه یو وی می تواند به عمق چشم نفوذ کند ، uvb توسط چشم جذب می شود ولی uva از سطح قرنیه عبور می کند و به لنز چشم می رسد . که در معرض اشعه یو وی بودن می تواند موجب بیماری آب مروارید و تار شدن دید فرد شود . افرادی که مدت زماان بیشتری در معرض نور خورشید هستند احتمال بیشتری دارد به این بیماری مبتلا شوند . بیماری های مختلف چشم هستند که با در معرض تابش یو وی قرار گرفتن تشدید می شوند به عنوان مثال سوختگی قرنیه ، اسیب بافت شبکه و ... 

 

 

  • مدیر سایت

اشعه uv

لامپ uv

مضرات اشعه uv

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی