ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تقویت گلهای خانگی

تقویت گیاهان خانگیافراد زیادی هستند که در خانه خود گل و گیاه نگه داری می کنند. سلامتی و شادابی گیاهان خانگی برای ما اهمیت دارد . روش های مختلفی برای تقویت گلهای خانگی وجود دارد. نکته مهمی که باید توجه کنید گل های مناسب محیط خود را تهیه کنید ، نکته مهم در انتخاب گلهای خانگی نور است ، بسته به میزان نور خانه شما و یا شرایط نوری که فراهم می کنید می توانید گلهای مختلفی را برای نگه داری انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم موارد مختلفی که به تقویت گلهای خانگی کمک می کنند را معرفی کنیم .

نکته مهم برای داشتن گلهای شاداب در خانه ، شناخت آنهاست . گیاهانی که قابلیت نگه داری در منازل را دارند به سه دسته کاکتوسها و ساونت ها ، گیاهان برگی و گیاهانی که گل یا میوه می دهند تقسیم می شوند . هر کدام از این گروه ها در میزان نور ، ابیاری ، کودها ، نوع خاک و ... نیازهای متفاوتی دارند . می توانید با سرچ در اینترنت ویژگیهای مختلف و شرایط نگه داری گیاهان را بشناسید. 

برای تقویت گلهای خانگی به میزان نیاز آنها به آبیاری توجه کنید ، این فکر که آب دادن زیاد موجب شادابی گیاهان است اشتباه است ، بسیاری از گلها با ابیاری زیاد شروع خراب شدن ریشه ها و از بین رفتن گیاه می شوند. برای فهمیدن این موضوع اسم گیاه را سرچ کنید و یا از یک متخصص سوال کنید . گلدان مناسب انتخاب کنید و دقت کنید که زیر گلدان ها سوراخ باشد که آب اضافه از گلدان خارج شود . گیاهان را بر حسب نیاز آنها به صورت منظم آبیاری کنید. بهتر از آب شیر را چند ساعت نگه دارید و بعد آبیاری کنید. 

دما و وضعیت هوا نیز در رشد گلهای خانگی اهمیت دارد ، آب وهوای عمومی محیط زندگی و هماهنگی آن با نیاز گلهای انتخابی اهمیت دارد . توجه داشته باشید که رطوبت برای بسیاری از گیاهان اهمیتن دارد و موجب تقویت و شادابی گلهای خانگی می شود پس از روش های مختلف مانند پاشین آب روزانه بر روی برگ های آنها می توانید محیط مرطوبی فراهم کنید. 

استفاده از کودهای مختلف در تقویت گلهای خانگی تاثیر مثبتی دارد ، گیاهان مختلف به مواد تقویت کننده متفاوتی نیاز دارند که با سرچ در اینترنت و یا مشاوره با افراد متخصص می توانید کودها و تقویت کننده های مناسب برای انواع گل های خود را انتخاب کنید. 

همان طور که در ابتدا گفتیم نور مهمترین موضوع در انتخاب گیاهان است ، در صورتی که در فضای خود نور کافی ندارید ، می توانید از لامپ های رشد گیاه جهت تامین نور لازم برای گیاهان استفاده کنید . لامپ های رشد گیاه انواع مختلفی دارند و برای انتخاب لامپ مناسب حتما مشورت کنید و از فروشگاههای معتبر لامپ های مخصوص رشد گیاه را تهیه کنید. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی