ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

لامپ فلورسنت

 لامپ فلورسنتلامپ فلورسنت زیر مجموعه ی لامپ کم مصرف است . در لامپ فلورسنت به دو سر محفظه لامپ ولتاژ اعمال می شود و گاز درون لامپ داغ شده و جیوه موجود بخار می شود که موجب تولید تابش فرابتفش می شود که توسط ماده فسفر بر روی بدنه به نور مرئی تبدیل می شود. لامپ های فلورسنت نور مناسب و خنثی دارند. 

لامپ فلورسنت علاوه بر استفاده در منازل و اداره ها کاربردهای دیگری نیز دارد . لامپ فلورسنت یک منبع مناسب نور برای نگه داری گیاه در مکان کم نور می تواند باشد . با استفاده از لامپ های فلورسنت در فضاهای بسته گیاهان محتلفی را پرورش می دهند .اجزای این لامپ را عبارتند از : بالاست و استارتر ، الکترودها ، گازهای درون لامپ که شامل مقدار کمی جیوه و یکی از گازهای ارگون ، نئون و کریپتون باشد و ماده فلورسنت . 

لامپ فلورسنت دارای طول عمر بالایی هستند ( 10 -20 هزار ساعت ) و بازدهی در حدود 40-401 لومن Lm/W  است . لامپ فلورسنت سریع روشن می شود و گرما تولید نمی کند ، به دلیل این ویژگیهای خوب ، لامپ فلورسنت بسیار پرطرفدار است . سه نوع اصلی لامپ فلورسنت داریم : 

  • کاتد سرد
  • کاتد گرم 
  • الکترو لومیتسنت 

لامپ فلورسنت برای گیاهان

اما لامپ های فلورسنت را از نظر شکل ظاهری نیز تقسیم بندی می کنند ، شکل ظاهری آنها می تواند لوله ای خطی ، خمیده و حلقه ای باشد . لامپ های T12 اولین نسل لامپ فلورسنت هستند که قطر آنها 38 میلیمتر است و می توانند 20 ، 40 و 65 وات داشته باشند . لامپ T10  دارای قطر 32 میلیمتر و در توان های 20 ، 40 و 65 وات ساخته می شوند. لامپهای T8 ظریف تر هستند و دارای قطر 26 میلیمتر هستند و در محدوده 10-58 وات تولید می شوند . از نظر نوع سر پیچ مشابه T10  است ولی توان مصرفی پایین تری دارد و دارای شار نوری بیشتری است و جایگزین مناسبی برای T10  و T12 است . اخرین نوع T5 است که دارای قطر 16 میلیمتر است و دارای شار نوری 104 است. 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی