ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

چراغ خیابانی

چراغ خیابانی -1چراغ خیابانی ، همان طور که اسمش پیداست یک منبع روشنایی برای محیط باز ( خیابان ) است و زیر مجموعه از انواع چراغ ها قرار می گیرد . در قدیم از لامپ های گازی به عنوان منبع نور چراغ خیابانی استفاده می شد . چراغ خیابانی از گذشته تا امروز تغییرات فراوانی کرده است .

لامپ گازی روشنایی مناسبی داشت ، اما به دلیل مصرف انرژی زیاد و رنگ نامناسب . طول عمر کوتاه و گاها ایجاد صدا تصمیم بر آن شده که جای گزین مناسبی برای آنها برای استفاده در چراغ خیابانی پیدا کنند. مدل های جدیدتر لامپ ها مانند ال ای دی ها گزینه های مناسب تری بودند. 

توجه داشته باشید که هر ال ای دی نمی تواند جای گزین مناسبی برای لامپ های گازی به عنوان منبع روشنایی چراغ خیابانی باشند . با توجه به نوع استفاده این لامپ ، که در فضای باز است باید قطعات استفاده شده ویژگی ها و کیفیت متفاوتی داشته باشند . به طور کلی با توجه به کیفیت قطعات قیمت چراغ های خیابانی نیز متفاوت است. 

 

چراغ خیابانی -2

 

چراغ های استفاده شده در خیابان ها تاثیر زیادی بر زیبایی شهرها نیز دارند ، و افرادی به طراحی نورپردازی شهرها می کنند ، به عنوان مثال در شهرهای قدیمی و توریستی و مناطق حفاظت شده به نورپردازی شهر توجه ویژه ای دارند. 

در طراحی و نورپردازی خیابان ها ، باید به موضوعاتی مانند مقیاس ، رنگ و درخشندگی نور توجه کنید. چراغ های خیابانی در بزرگراهها بسیار کاربرد دارد. انتخاب ارتفاع مناسب را بر اساس سطح مقطع خیابان در نظر گرفت . مقیاس روشنایی بر مبنای پیام ها و سیگنالهایی که باید به رانندگان و کاربران خیابان ها داده شود مشخص می شود. نور رنگ نیز اهمیت دارد ، در خیابان های کوچک بهتر است از نور سفید استفاده شود که موجه تصویر بهتری از محیط و عناصر خیابان می شود. میزان قابل قبول روشنایی برای خیابان نیز اهمیت دارد که میزان قابل قبول 5 لوکس است . 

چراغ های خیابانی می توانند انواع مختلفی داشته باشند به عنوان مثال : چراغهای خیابانی متال هالید ، چراغ های خیابانی سدیم فشار بالا ، چراغ های خیابانی سدیم کم فشار و ...

 

  • مدیر سایت

نور و لامپ

چراغ خیابانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی