ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تابلو برق

امروزه تابلوهای برق یکی از عناصر اصلی واحدهای صنعتی و مسکونی محسوب می شوند. تابلو برق عبارت است از محفظه ای معمولا بسته که تجهیزات الکترونیکی،اتوماسیون یا برق صنعتی می تواند در آن نصب شود. وظایف انواع تابلوها عبارتند از: کنترل دستی یا اتوماتیک یک فرایند صنعتی، توزیع برق بین تجهیزات، اصلاح ضریب توان.

 

تابلو برق

 

تابلو برق های از لحاظ ساختمان به صورت ایستاده ، دیواری ( روی سکو ، رو کار ، تو کار ) ، روش دسترسی به تجهیزات درون تابلو ، اسکلت پیچ و مهره ای و ... نیز دسته بندی می شوند . تابلو برق های درونی ، تابلو هایی هستند که در محل های سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند . این تابلو ها وظیفه نگه داری تجهیزات نصب شده درون تابلو و حفاظت از آنها را در برابر عوامل بیرونی دارند . این نوع تابلو برق ها باید حداقل ای پی 20 را تامین کنند. 

تابلو برقهای بیرونی در فضای باز نصب شده و علاوه بر وظایف گروه قبلی بایستی از تجهیزات در مقابل عوامل جوی نیز محافظت کنند. بنابراین دارای ساختار خاصی می باشند. تابلو های توزیع به منظور توزیع انرژی الکتریکی در سطح ولتاژ های فشار ضعیف و متوسط به کار برده می شوند . تابلو برق های کنترل با بهره گیری از تجهیزات مختلف وضعیت سیستم را سنجیده ، نمایش داده و در صورت لزوم تغییرات اعمال شده توسط بهره بردار را به سیستم منتقل می کنند. 
بدنه تابلو برق وظیفه نگه داری تجهیزات در محل نصب شده و همچنین حفاظت از آنها در برابر برخوردهای ناخواسته را برعهده دارد. انواع بدنه های تابلو برقه ها به صورت جوشی یا پیچ و مهره ای ساخته می شوند. 

  • مدیر سایت

تابلو برق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی