ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کابل تلفن زمینی

کابل تلفن زمینی کابل های مختلفی برای اتصال تلفن به کار می روند که کابل تلفن نامیده می شوند . این کابل ها از نظر پیکربندی ، اندازه و عملکرد می توانند متفاوت بالشند . کابل تلفن زمینی یکی از انواع آن است که دارای چندین جفت سیم عایق مس است که به دو پیچ جفت شده اند که به هر جک تلفن در خانه متصل هستند. سیم های داخل کابل های تلفن توسط رنگ کد گذاری می شوند . 

کابل تلفن زمینی در مخابرات استفاده می شود و معمولا در زیر زمین کارگذاشته می شوند . این کابل ها به وسیله جعبه تقسیم در داخل شهر به ساختمان ، ادارات و منازل مسکونی متصل می شوند. در سطح شهر معمولا از کابل تلفن زمینی استفاده می شود . این کابل از جنس مس است و دارای قطرهای مختلفی است . کابلهای تلفن دارای ویژگی های مختلفی از لحاظ مقاومت در برابر نویز ، سطح مقطع ، تعداد زوج ، رنگبندی و نوع کاربرد هستند. 

کابلهای تلفن زمینی دارای روکش مشکی هستند و در خارج از ساختمان و در فضای باز استفاده می شوند ، این کابلها استحکام بیشتری دارند و در برابر نور خورشید ، بارندگی و .. مقاومت بیشتری دارند. اما با توجه به مقاومت بالای آنها در برابر عوامل بیرونی آنها انعطاف پذیری کمتری دارند . کابلهای دارای روکش خاکستری در داخل ساختمان استفاده می شوند که انعطاف پذیری بیشتری دارند و کابل تلفن هوایی نامیده می شوند و در برابر تابش نور خورشید می توانند دچار پوسیدگی شوند. 

دما در کابل تلفن زمینی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند بسیار اهمیت دارد ، معمولا طوری طراحی می شوند که در برابر گرما و سرما مقاوم باشند. این کابل ها اگر در فضای سرد تر بخواهند استفاده شوند دارای یک روکش از جنس پلی اتیلن هستند که تحمل دماهای پایین را دارند و تا دمای منفی چهل درجه می توانند مقاوم باشند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی