ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

فایرباکس چیست ؟

فایرباکس و هوزریل از ابزارهای کاربردی در خصوص کنترل و خاموش کردن آتش هستند. این ابزارها برای تامین آب مورد نیاز در جهت خاموش کردن آتش استفاده می شوند. منابع آب مختلفی ر هنگام حادثه برای خاموش کردن آتش استفاده می شود ، به عنوان مثال : استخر ، چاه آب ، رودخانه ، تانکر و ... . در ادامه محتوا از بررسی می کنیم که فایرباکس چیست و چه نقشی در تامین آب دارد. 

فایرباکس چیست

 

فایر باکس یا جعبه اتش نشانی دارای یک قرقره ، نازل و یک شیلنگ نواری، یک جفت کوپلینگ ، یک جفت هیدرانت و یک عدد شیر زاویه ای می باشد.در ساختمان ها لوله های مخصوص آتش نشانی وجود دارد و در هر طبقه خروجی وجود دارد . سیستم های فایرباکس به دو صورت است ، سیستم خشک و تر . در سیستم خشک ، مستقیما به آب شهری وصل نیستند و  ورودی آنها جلو درب ساختمان است و در هنگام حادثه هب تانکر و یا پمپ های آب وصل می شوند. 

در سیستم تر از پایین ترین طبقه یعنی زیر زمین تا پشت بام کشیده شده است و به آب شهری وصل است و درون آن همیشه آب موجود است . خروجی های فایرباکس متفاوت است که با توجه به نوع حریق و وسعت آن نوع خروجی و میزان آب خروجی انتخاب می شود. 

در هنگام نصف فایرباکس باید استاندارها رعایت شود. فایرباکس باید حداقل 100 سانتری متر از کف ساختمان به دیوار نصب شودو بهترین فاصله 110 سانتی متر از کف است . فایرباکس را در جاهایی نصب می کنند که در دید باشد در راه پله های فرار ، درب ورودی ساختمان ها و دالان ها و ... دقت شود که در حالت تر باید فشار در بالاترین نقطه کمتر از 6 اتمسفر نباشد و قطر لوله های بالابرنده هم حداقل 4 اینچ باشند. 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی