ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیم افشان

یکی از پرکاربردترین محصولات صنعت سیم وکابل است و فراوانی زیادی دارد سیم افشان است.در زمینه های مختلف تاسیسات، وسایل الکتریکی و صنعت ، سیم افشان جزو پر استفاده ترین محصولات میباشد. این سیم ها رشته های ریزی دارند که به هم تابیده میشود. با توجه به تعداد جنس سیم که مس میباشد و انعطاف پذیری زیادی دارند به همین دلیل به این نوع سیم ها ، سیم هادی افشان میگویند.

سیم افشان

کالاهای الکتریکی مانند سیم های افشان که دارای جنس مس میباشد. پس باید توجه کرد که با توجه به قیمت سیم افشان میزان خلوص مس در سیم ها متفاوت است.

این سیم ها دارای قطر 0.2 میلی متر و سطح مقطع 1.5 میلی متر ساخته میشود. دور تا دور این سیم عایقی گرفته است که آن را به عنوان سیم انعطاف پذیر شناخته می شود و این سیم ها از جنس مس و قلع تولید میشود.

مراحل تولید سیم افشان

در مرحله اول نازک کاری توسط دستگاهی به نام نازک کن انجام میشود تا در مرحله بعدی با توجه به سفارش مشتری انجام میشود. در مرحله ی دوم مفتول ها توسط دستگاهی در کوره آنیل میشود. بع از مرحله آنیل مفتول ها و سیم ها روی قرقره ها قرار میگیرند که توسط دستگاه پانچ سیم ها در هم تابیده میشود.

با گرانول عملیات عایق کاری را انجام میدهند و توسط دستگاه الکترود در بسته بندی ارسال میشود با این دستگاه روکش زنی با جنس گرانول انجام میشود. قبل از تحویل دادن این محصول به مصرف کننده برای اطمینان ضروری است و مقاومت و روکش را کنترل و بررسی میکند.

استاندارد ها

استاندارد در صنعت سیم و کابل همواره مهم است. در صورتی که این استاندارد رعایت نشود باعث خطرات زیادی مانند آتش سوزی و در توزیع شبکه برق پیش آید.

اگر در تولید سیم افشان  از عایق های با کیفیت کم استفاده سود و اگر حرارت زیادی تولید کند باعث هدر رفتن نیروی برق میشود و این عمر باعث جرقه در سیم و مدار ها در نتیجه آتش سوزی خواهد شد. در کل باید به استاندارد کیفیت سیم افشان دقت کرد.جنس سیم رسانا، مسی میباشد. میزان مس مصرف شده در آن سیم استاندارد یا عدم استاندارد مشخص میشود.

هر مقدار هادی بیشتر  باشد مقاومت کمتر خواهد بود از این رو میتوان گفت که هادی و مقاومت عکس یکدیگر هستند. یکی دیگر از موارد طول سیم نسبت به مقدار درج شده روی بسته یا لیبل محصول میباشد.

راه های تشخیص استاندارد یا غیراستاندارد بودن سیم افشان :1-هک شدن عبارت ISIRI روی بدنه سیم 2-ضخامت روکش سیم 3-سفارش تعداد رشته ها 4-جنس هادی به کار رفته

 

کاربرد سیم افشان

این سیم دارای انعطاف پذیری بالایی میباشد و در مواردی که سیم به حرکت بیشتری نیاز دارد از این سیم استفاده میکنند. به دلیل انعطاف پذیری بالا جزو پرکاربردترین سیم در صنعت ساختمان میباشد. به دلیل سطح مقطع ها و فاصله بین سیم افشان است. یکی از شاخص ها محصولات سیم و کابل میباشد.

 

  • مدیر سایت

سیم افشان

سیم و کابل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی