ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تایمر

یکی دیگر از تجهیزات برقی تایمر میباشد که به کمک آن میتوان مدت زمان استفاده از وسایل برقی را مشخص کند. با این دستگاه میتوان برنامه داد تا تمام برنامه از پیش داده شده انجام داد. با این وسیله می توان زمان خاموش و روشن شدن دستگاه هایی مانند چراغ های روشنایی ، پنکه ، وسایل آشپزخانه ، شارژر تلفن همراه ، هیتر یا بخاری برقی ، آکواریوم و وسایل دیگر را از پیش مشخص و تنظیم کنید.

تایمر

 

مزایای تایمر

در هنگام مسافرت میتوان با استفاده از تایمر زمان روشن و خاموش کردن وسایل برقی را جور تنظیم کرد تا عدم حضور مشخص نشود . یکی دیگر از مزایای تایمر صرفه جویی در مصرف برق و در نتیجه هزینه میباشد که با توجه به آن عمر محصول نیز افزایش خواهد آمد.در پرورش گیاهان نیز از آن استفاده میکنند زیرا رشد گیاهان در زمان مشخص مقدار مشخصی نور برای رشد احتیاج دارد و در صورت خطای انسانی ممکن است به کسب و کار صدمه وارد شود. اما تایمر مشکل را حل کرده و با توجه به زمان داده شده به دستگاه در زمان مشخص با روشن و خاموش شدن ، این خطا را از بین میبرد.

تایمر آنالوگ 

از طریق کلیدهای تنظیم میشود خروجی این دستگاه با مقیاس آنالوگ دیده میشود. به راحتی با دکمه های نصب شده روی دستگاه می توان آن را تنظیم کرد.

تایمر دیجیتال

 با یاری و کمک ورودی های تنظیم میشود. کلید های برای زمان سنجی استفاده میشود و با توجه به LCD نصب شده بر روی آن نیز نمایش میدهد.

تایمرهای دیجیتال

درنوع دیجیتال جاتا علاوه بر مزیت های دیگر یک مزیت عمده دارد روی این دستگاه میتوان همزمان 8 تنظیم انجام دهد و یکبار تنظیم این تایر خودکار برای هر روز ، یک روز درمیان یا روز کاری انجام دهد که به صورت خودکار قطع و وصل زمان برق انجام دهد.

نحوه کار تایمرهای دیجیتال جاتا

ابتدا دکمه reset را میزنید بعد از تنظیمات اولیه ساعت و روز کلید clock را فشار میدهید بعد از تنظیم کردن ساعت و روز گزینه ی تایمر را میزنید و یک عدد گوشه سمت چپ نشان خواهد داد و این عدد مشخص کننده تعداد دفعاتی است که خاموش و روشن میشود.

ساعت و روز روشن شده را تنظیم کنید بعد از زدن گزینه آن زمان خاموش شدن دستگاه را میتوان تنظیم کرد. که روزها را میتوان به صورت روز، یک روز در میان ، اخر هفته ، روزهای کاری مشخص کرد و تا 8 ست میتوان این خاموش و روشن شدن ها را تنظیم کرد.

تایمرهای آنالوگ

مدل آنالوگ جاتا ویژگی های ممتاز دیگری نیز دارد میتوان به این اشاره کرد ، یک بار تنظیم کافی است که تا زمانی که دستگاه در برق باشد تنظیمات را انجام دهد . در زمان طولانی مدت خیال شما راحت است چون یکبار برنامه بدهید زمان قطع و وصل شدن را خود دستگاه انجام میدهد.

طرز کار تایمرهای آنالوگ جاتا

در کنار این دستگاه دکمه on/off قرار دارد که برای شروع باید روی on قرار داشته باشد. روی تایمر یک دایره سفید رنگی تعبیه شده که زمان و ساعت را تنظیم میکند و با استفاده از دایره مشکی ،پشت دایره سفید زمان متصل شدن به برقب مشخص میشود.

انواع این تایمرها مانند برقی و لامپ برای فاصله های زمانی خاص و متفاوتی استفاده میشود که اغلب شمارنده نیز احتیاج دارند. آن ها برای ثبت اتفاقات در دستگاه های مختلف قرار دارند و مقدار آنها اگر به بالاترین مقدار خودش برسد به طور خودکار روی صفر تنظیم میشود. از آن ها میتوان برای اندازه گیری یک زمان مشخص یا زمان گذشته استفاده کرد و برای حفظ عملکرد سیستم قرار گرفته اند.

برنامه های کاربردی تایمرها

با توجه به هدف های متفاوت به کاربردهای مختلف در مدارهای دستگاه ها استفاده میشود و همچنین به عنوان یک مولد سیگنال مرجع از آنها استفاده خواهد شد . پالس های مرجع با توجه به تایمرها تولید میشود و تکرار رویدادها با توجه به آن ها انجام میشود. به طور کلی هر یک از آنها ویژگی مخصوص خود را دارد.

  • مدیر سایت

تایمر

تجهیزات برقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی