ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیم ۱.۵

سیم 1.5از پرکاربرد ترین و مرغوب ترین سیم های افشان سیم 1.5 است. این سیم شامل یک هادی از جنس مس میباشد که از نوع آنیل شده و انعطاف پذیر هست و دارای ضخامت 0.7 میباشد. روکش آن از جنس pvc است  و مقرون به صرفه بودن آن باعث فروش بالا و استفاده فراوان شده است.

ویژگی های سیم 1.5

سیم 1.5 با هادی مسی با خلوص بالا و با استانداردهای ملی و جهانی تولید میشود و از 30 رشته نازک مس با قطر 0.25 تشکیل شده و سطح مقطع سیم 1.5 ، 1.5 میلیمتر مربع است و قطر خارجی آن 2.93 و جنس عایق آن از pvc است.

حداکثر جریان عبوری مجاز از سیم با سطح مقطع 1.5، 16 آمپر میباشد و ولتاژ نامی آن 750/450 ولت در نظر گرفته شده و حداقل و حداکثر دمای استفاده از سیم 1.5 بین 5 الی 70 درجه میباشد.

اگر یک لایه اکسید مس روی سیم 1.5 را گرفته باشد مقاومت سیم بیشتر میشود. عایق باید کاملا به مس چسبیده باشد، در غیر این صورت در زمان انبساط و انقباض منجر به اتصال کوتاه در اتصالات شده و باعث برق گرفتگی یا آتش سوزی میشود. سیم 1.5 از تعداد زیادی رشته های نازک مسی که به هم تابیده شده اند تشکیل شده است که به همین علت این سیم نرم و قابل انعطاف میباشد و در برابر نوسانات برق مقاوم می باشد.

رنگ بندی این سیم شامل قرمز ، آبی ، زرد ، سبز ، قهوه ای ، مشکی و... میباشد. بر اساس کاربردهای مختلف انتخاب میشوند و به عنوان مثال سیم آبی برای نول استفاده میشود.

کاربرد سیم 1.5

به دلیل قیمت پایین و اقتصادی این سیم ، پرکاربردترین و پرفروش ترین سیم ها در بازار میباشد و کاربرد آن در ساختمان های مسکونی ، اداری ، تاسیسات الکتریکی ، داخل لوله و مکان های خشک میباشد.

سیم 1.5 باید در خرطومی گذاشته شود و بعد درون دیوار و زیر گچ گذاشته شود و نباید مستقیما به گچ برخوردی داشته باشد. استفاده از سیم 1.5 جهت نصب ثابت برای سیم های رابط در داکت های زیرزمینی ، تابلوهای فرمان و ماشین آلات به دلیل انعطاف پذیری بالا مناسب میباشد.

قیمت سیم برق 1.5

یکی از مشکلات صنعت سیم و کابل ، نوسانات قیمت جهانی مس میباشد که باعث تغییر مدام قیمت تمام شده برای تولید کننده میشود و در نتیجه به طور مثال برای سیم 1.5 که متاثر از میزان مس هست با تغییر قیمت مس به ناچار تغییر خواهد کرد و حاشیه سود پایین تولیدات منجر به تغییر قیمت برای مصرف کننده میشود.


 

  • مدیر سایت

سیم 1.5

سیم افشان

سیم کابل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی