ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کابل هالوژن فری چیست؟

بهتر است ابتدا به سوال کابل هالوژن فری چیست پاسخ دهیم در سالهای گذشته در صنایع مختلف کابل ها فاقد هالوژن بودند. برای پاسخ به سوال باید در فضاهای عمومی و جاهایی که مردم زندگی میکنند،کار میکنند و باید در برابر آتش بهتر از"کابل معمولی" و کابل برق را مورد استفاده قرار میگیرند.کابل هالوژن فری به عنوان غیر رسانا مانند کلر عایق های خوبی هستند، میتوان پلی وینیل را به عنوان متداول ترین نام برد.هالوژن ها خطراتی نیز دارند یعنی وقتی پلاستیک حاوی هالوژن می سوزد هالوژن از عایق جدا میشود بعد از آن وارد هوایی که نفس میکشیم میشود و این ترکیب آب و اسید برای انسان سمی میباشد.

کابل هالوژن فری

هالوژن ها چه هستند

در ابتدا باید بدانیم هالوژن ها به پنج ماده اطلاق میشود این مواد فلوئور،کلر،ید،استاتین میباشد.مهمترین مسئله اینکه هالوژن ها برای انسان ها مضر هستند حتی در بعضی مواقع کشنده هستند.

معرفی کابلهای بدون هالوژن

کابل هالوژن فری در صنعت کابل کشی از ترکیب فاقد هالوژن استفاده میشود و به کار میرود. افزایش آگاهی در ترکیب های فاقد هالوژن باعث رخ دادن آتش سوزی های بزرگی شده است.در هنگام آتش سوزی هالوژن های آزاد شده توسط مردم تنفس شود.و این گازها و استنشاق آن باعث مرگ و میر زیادی میشود.بعدها بخش های دیگر کابل های حاوی هالوژن مایل به استفاده از آن نبودند.

ایمنی در برابر آتش و محدودیت خسارت در هنگام آتش سوزی مواد سمی آزاد می شوند.این گازها به تجهیزات می تواند آسیب برساند به دلیل قیمت بالا تکنولوژی آن زمان بود اهمیت کابل هالوژن فری را میفهمند.زمان آزاد شدن این گازها احتمال فرار را کاهش میدهد و این امر باعث تاثیر گذاشتن سریع بر انسان و مرگ میشود.کابلهای بدون هالوژن برای روشن شدن بیشتر این موضوع به اختصار متداول ترین موضوعات را توضیح میدهیم. "دود کم" و "هالوژن صفر"معنی یکسانی ندارند. "دود کم" به این معنی است که در صورت آتش سوزی دود سیاه زیادی از خود ساطع نمیکند. "هالوژن صفر" نشان دهنده این است که هیچ ماده هالوژنی در کابل وجود ندارد.

مواد بدون هالوژن برای کابل

EPR,EPDM,PE,PP,SHF1،پلی آمپرها،EVA این ها چندین بدون هالوژن و مورد استفاده در کابل هالوژن فری میباشند.

ترکیبات کابل هالوژن فری کابل هالوژن فری به دلیل ایمنی معرفی شد.در هنگام آتش سوزی دود و بخاری از آن آزاد میشود.با توجه به این موضوع تولیدکنندگان موادی تولید کردند تا در برابر آتش بسیار مقاوم باشد و سرانجام باعث تولید کابل هالوژن فری شد تا امروزه در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار گرفتند.

مزایای کابل هالوژن فری

هالوژن ها گروهی از جدول تناوبی می باشد که هر کدام خاصیت مضر خودش را دارد. فلورین،کلر،برم،فو ید به عنوان جلوگیری از شعله ور شدن استفاده میکنند. با این حال در هنگام آتش گرفتن سیم بخارهای سمی آزاد میشود.

مهمترین مسئله حذف عناصر اصلی از کابل میباشد. محتوای هالوژن را جایگزین آلومینیوم میکنند که توان زیادی در مقابل تابش الکترون داشته باشد. کابل هالوژن فری در هنگام آتش سوزی مزایایی دارد.کابل فاقد PVC واکنش پذیر می باشد و کابل های داری PVC باعث احتراق حاوی هالوژن را تمام میکند. و در آخر کابل هالوژن فری میتواند در دماهای بالا استفاده کرد.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی