ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

نگاهی کلی به خودرو

اتومبیل را شخص به خصوصی اختراع نکرده، بلکه این وسیله به تدریج تکامل یافته و به شکل امروزی درآمده است. صنعت اتومبیل در ابتدا به صورت چندین تجربه ی اتفاقی و به وسیله ی چند مخترع ابداع گردید ولی به طور پیوسته روی آن کار کرده اند تا به شکل امروزی درآمده است و تأثیر عمیقی در جوامع بشری داشته و دارد. اتومبیل پس از اختراع یک وسیله ی ساده بود، که در اختیار اشرافیت قرار داشت، ولی در حال حاضر، برای میلیون ها % اشتغال 1 انسان، یک وسیله ی زندگی تلقی می شود. بیش از ٢ در کشور ما، مستقیم و غیرمستقیم، به خودرو مربوط است و % از پرداخت حقوق و دستمزد را نیز به خود اختصاص 1حدود ٥ داده است. درگذشته با پی بردن به روش های «اختراع»، تکامل این  میلادی در 1٩٧٠ و 1 صنعت ادامه یافت. در بین سال های ٠٦٨ اروپا تجارب مختلفی به وسیله ی چندین تن از مهندسین تحقق یافت. یکی از این تجربیات، ساختن یک موتور چهارسیلندر و نصب آن به روی یک گاری کوچک بود، که توسط شخصی به  1در سال ٤٧٨ ،)Siegfried Marcus(نام زیگفرید مارکوس میلادی، در شهر وین انجام گرفت. موتور این وسیله ی نقلیه بخاری بود و عمل احتراق در خارج از سیلندر صورت می گرفت، به این موتورها احتراق خارجی یا موتور برون سوز می گویند. رفته رفته موتورهای برون سوز به موتورهای درون سوز تبدیل گردید. عمل احتراق  مخلوط هوا وگاز زغال سنگ این موتورها در داخل سیلندر به وسیله ی جرقه زنی انجام می شد.

نگاهی کلی به خودرو

نمونه ی بارز و عملی موتور احتراق داخلی در سال  میلادی، به وسیله ی یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس 1876 با موفقیت ساخته شد. دراین سیستم، Nicholass Otto اتو عمل تراکم سوخت قبل از شروع احتراق، در داخل سیلندر انجام می گرفت و راندمان قابل توجهی را به وجود می آورد. تبدیل سوخت مایع به گاز تأثیر مهمی در این صنعت ایجاد کرد و امکان افزایش قدرت و سرعت را فراهم نمود. البته در این عصر عوامل مختلفی آماده گردید و قهرمانان صنعت در هموار نمودن مسیر، کوشش بسیار نمودند. از آن جمله می توان گات لیب دایملر  و کارل بنز را نام برد.

بنز، که یک مهندس مکانیک متبحر بود، برای سیستم جرقه زنی خود از الکتریسیته استفاده نمود. کمک «لواسور» به تکامل صنعت اتومبیل بسیار بااهمیت بود. او توانست سیستم انتقال قدرت را، که تا آن زمان تسمه ای بود، به صورت کلاچ و گیربکس درآورد. به علاوه، سیستم موتور جلو و محرک عقب را طرح نمود که سال ها به عنوان سیستم استاندارد اتومبیل مورد استفاده قرار می گرفت. ، یک فرد انگلیسی به نام «فردریک 1در سال ٨٩٨ لنچستر» موتور دوسیلندری ساخت که درآن ازگیربکس سیاره ای  یامحور محرک به جای زنجیر استفاده می شد.epicyclic به علاوه، چرخ دنده ی حلزونی، محور زنده، در عقب، میل لنگ متعادل و سیستم روغنکاری تحت فشار را به ثبت رساند. (تا آن زمان روش روغنکاری قطره ای یا پاششی بود.

 

نگاهی کلی به خودرو قسمت دوم

نگاهی کلی به خودرو قسمت سوم

 

منبع: لوازم یدکی خودرو پارتکده

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی