ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

نگاهی کلی به خودرو قسمت 2

در مطلب قبلی ( نگاهی کلی به خودرو 1) به تاریخچه ی خودرو پرداختیم. در این مطلب ادامه ان بحث را پی می گیریم.

 «دودیون» درسال ٤٩٨ احساس کرد که آینده  وسایط نقلیه مرتبط با نفت خواهد بود و درصدد ساختن یک موتور یک سیلندر هوا خنک برآمد. رنو از یک محور برای انتقال حرکت به چرخ های عقب استفاده نمود و در مسیر آن قفل گاردان به کار برد تا تأثیر ارتعاشات تعلیق مستقل عقب بر محور محرک راحذف نماید.  ًف بود. گرچه قبلاّطرح دیگر رنو ساخت اتومبیل مسق پانارد آن را مورد توجه قرار داده بود. درست قبل از آغاز قرن  بسته را عرضه ً بیستم میلادی، رنو اولین اتومبیل با بدنه ی کاملا نمود. یکی ازمهم ترین انگیزه های پیشرفت صنایع اتومبیل، مسابقات اتومبیل رانی است که می توان گفت اکثر قطعات اساسی در اتومبیل با انگیزه ی سبقت جویی ابداع گردیده اند. از آن جمله می توان سیستم ترمزها، تایرها، سوخت، چراغ ها، تعلیق، طراحی شاسی و موتور را نام برد.

مشکل ترمز خودروها تا چند سال هم چنان باقی ماند، اولین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی «لنچستر» درسال ٢٠٩ پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها به کارگرفته شود.  Tin lizzie به نام مدل Fordt اولین مدل در سال ٨٠٩ وارد خط تولید گردید و فرهنگ قرن بیستم را بنا نمود. طرح های «هنری فورد» وبرنامه ریزی دقیق او به تولید انبوه امروز منجر گردید و اولین خط مونتاژ زنجیری و شیوه های تکنیکی تولیدات ریخته گری بدنه ی موتور به صورت یک پارچه و سرسیلندر جداگانه به صنعت عرضه شد. ، دلیل مهم پایین بودن شتاب اتومبیل ها 1تا سال ٠٣٩ مسئله ی وزن موتور بود. زیرا موتور و اتومبیل بسیار سنگین ساخته می شد. رفته رفته با تولید فولادهای بهسازی شده، از قبیل فولاد وانادیم به وسیله ی هنری فورد قطعات به کار رفته در اتومبیل سبک تر و ارزان تر تمام شد. ، کادیلاک یک استارت الکتریکی روی 1911 در سال موتور نصب کرد و مرحله ی مهمی را در عمومیت بخشیدن استفاده از اتومبیل آغاز نمود. به خصوص برای استفاده ی خانم ها نیز معمول گردید.

 

وقتی در سال 1٩٢٢ساخت اولین اتومبیلهای بدون شاسی «لانچیا» در ایتالیا آغاز شد، «سیتروئن» در فرانسه از آن برای اتومبیلهای محرک جلو استفاده نمود. در مدلهای 1٩٣٤شاسی را حذف کرد، در سال 1٩٣٧انگلیسیها اتومبیل «واکسال» خود را بدون شاسی ساختند.
امروزه، بااستفاده از سیستمهای الکتریسیته و هیدرولیک، تحولات مهمی دربهبود وضع خودروها بهوجود آوردهاند که از تنظیم صندلیها گرفته تا ساخت فرمانها و سیستم تعلیق هیدرولیکی و شیشه بالابرها و جعبهدندههای اتوماتیک و... پیش رفته است. اتومبیلهای
NSURO80آلمانی و Mazda cosmoبه موتورهای وانکل مجهزند. از طرف دیگر توجه به مقررات ایمنی و اجتماعی در طراحی اتومبیلها بالا رفته است.

 

برای قسمت اول نگاهی کلی به خودرو کلیک کنید.

برای قسمت سوم نگاهی کلی به خودرو کلیک کنید.
 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی