ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

تحصیل در ایتالیا | هزینه تحصیل در ایتالیا | قسمت اول

تحصیل در ایتالیادر این مقاله به بررسی تحصیل در ایتالیا می پردازیم. پیش از اینکه به ادامه این مطلب بپردازید بد نیست مقالات زیر را نیز مطالعه کنید.

 

همه کسانی که تمایل دارند که خارج از کشور تحصیل کنند علاقه مند هستند. پیش از هر تصمیمی اطلاعات کاملی به دست آورند و کجا بهتر از اینترنت در مقاله ما قصد داریم که به شما کمک کنیم تا اطلاعات کاملی در رابطه با تحصیل در ایتالیا به دست آورید.

تحصیل در ایتالیا چه مزیت هایی دارد؟

میدانیم که ایتالیا در رشته هنر و معماری و مد بسیار معروف و زبان زد است. جالب است بدانید که اولین دانشگاه مدرن اروپا دانشگاهی نیست جز بولینالی ایتالیا آن هم 900 سال پیش!  مهمترین مزیت تحصیل در ایتالیا هزینه بسیار کم آن است. بر اساس قوانین ایتالیا همه شهروندان باید بتوانند از خدمات آموزشی بهره ببرند، جالب اینکه اگر شما دانشجوی خارجی این کشور باشید از این قانون خوب بهره مند می شوید. یکی از امکاناتی که دولت ایتالیا در اختیار شهروندان خود قرار می دهد امکان رفاهی استفاده از بورسیه است. بورسیه استانی 5000 یورو در سال را به دانشجویان می دهد. این بورسیه از تخفیف 90 درصدی دانشگاه تا محل سکونت و حتی خوراک را در بر می گیرد. و هر دانشجو می تواند 20 ساعت در هفته کار کند. اینها همه و همه مزایای تحصیل در ایتالیاست و می تواند ایتالیا را به مقصد شما تبدیل کند.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا

 

با همه توضیحاتی که در مورد مزیت های تحصیل در ایتالیا دادیم ممکن است شما همچنان نگران هزینه تحصیل در ایتالیا باشید. اما بهتر است در مورد ایتالیا زیاد نگران نباشید. تحصیل در ایتالیا دارای سطح کیفی بسیار خوبی است و علاوه بر این شما تحت پوشش دولت خواهید بود. از این نظر ایتالیا به یکی از مقاصد دانشجویانی ست که دارای محدودیت مالی هستند. انواع بورسیه برای هزینه تحصیل شما در نظر گرفته شده است. اما این کمک هزینه به همراه کاری که می کنید نه تنها هزینه تحصیل در ایتالیا را پوشش می دهد بلکه کفاف هزینه زندگی در ایتالیا را هم می دهد.

خبر خوب اینکه این بورسیه ها به اکثر یا همه دانشجویان ایرانی نیز تخصیص می یابد. حتی به نوعی می شود گفت هزینه تحصیل در ایتالیا کاملا رایگان است.

اما هزینه زندگی در شهر های مختلف ایتالیا یکسان نیست. شما به عنوان یک دانشجو برای انتخاب دانشگاه در ایتالیا باید به این نکته توجه داشته باشید. شما هرچه به مناطق شمالی تر ایتالیا بروید هزینه تحصیل بالاتر است. ولی هزینه زندگی در شهرهای مثل تورین و پیزا بسیار ارزان است.

اما اگر بخواهید به طور حدودی بدانید چقدر زندگی در ایتالیا برای یک دانشجو هزینه بر میدارد. باید گفت باید حدود ششصد یورو در ماه را برای خوراک و مسکن و ... در نظر بگیرد. برای یک سوئیت دانشجویی دویست و پنجاه یورو . اما هزینه های کوچک دیگری مثل اینترنت و رفت هم باید در محاسباتتان باشد.
 

بورسیه تحصیل در ایتالیا

 

اما بهتر است موضوع بورسیه تحصیلی ایتالیا را بیشتر بشکافیم. یکی از نام اشنا ترین بورسیه ها بورسیه استانی است. که اتفاقا ایرانی ها هم به خوبی آن را میشناسند و از ان استفاده می کنند. این بورسیه به همه مقاطع تخصیص می یابد.

اما باید بدانید که شما از ترم دوم می توانید از این بورسیه استفاده کنید. شما اگر دانشجوی ممتاز باشید هم می توانید انتظار کمک بیشتری داشته باشید. این بورسیه به کسانی تعلق میگیرد که بکگراند خیلی خوبی داشته باشند. المان های متفاوتی باعث می شود که شما استحقاق دریافت این بورسیه را داشته باشید. از جمله این المان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معدل
  • مقاله
  • زبان
  • شرکت کردن در کنفرانس
  • توصیه نامه قوی
  • پروپوزال عالی

ادامه دارد ....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی