ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

ای سی یو در خودرو | قسمت اول

 ای سی یو خودرودر این سری از مقالات قصد داریم به بررسی ای سی یو خودرو یا همان ECU بپردازیم. در صورتی که از خوانندگان دائمی این وبلاگ باشید مطلع هستید که مطالب در این وبلاگ به صورت سری و دنباله دار منتشر می شود. بنابراین در سری مقاله بررسی ای سی یو خودرو نیز با ما همراه باشید.

تشریح تکنولوژی کنترل حلقه ی باز یا حلقه ی بسته برای انتقال داده ها بین پردازشگرها جهت سازگاری محیطی و آسودگی در ماشین بسیار پیچیده است. زیرا زیر سیستمهای متشکلات از حسگرها، ایسیوها، میکروکامپیوترها و شبکه ی ارتباطی نصب شده در ماشین خای مدرن بسیار زیادند. حسگرها نقاط مونیتورینگ (پایش)اند و واحد کنترل الکترونیکی یا ای سی یو خودرو (ECU) با تبدیل سیگنالها، المنتها و یا عملگرها را تنظیم و کنترل نهایی میکنند.

سیگنالهای ورودی به صورت آنالوگ (ولتاژ حسگر فشار) و دیجیتالاند و یا پالسی شکل (اطلاعات تابع زمان مانند سیگنال سرعت موتور) هستند. این سیگنالها را میتوان به وسیله ی فرآیندهای مخصوص، شرطی سازی (فیلتر کردن، تقویت کردن، تغییر شکل پالس) و تبدیل (آنالوگ/ دیجیتال) کرد تا در پردازش دیجیتال سیگنال بهتر مورد استفاده قرار گیرد. تکنولوژی مدرن نیمه رسانا این امکان را به وجود آورده است تا میکرو کامپیوترهایی قدرتمند، از طریق یک پارچه سازی تعداد محدودی تراشه با برنامه ی خاص و حافظه ی دیتا و مدارهایی ویژه با طراحی مخصوص، تولید شوند و آنها را در جهت انتقال سریع اطلاعات به کار بندند.

خودروهای مدرن به ٢٠تا ٦٠واحد کنترل کننده ی الکتریکی مجهزند. برای مثال، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سیستم مدیریت موتور
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS

در این صورت، اصلاح و بهبود سیستم، با سنکرون کردن ّ و کنترل پردازش مجزای ای سی یو ماشین انطباق پارامترهای مربوطه در عملیات اجرایی، به وجود میآید. برای مثال، میتوان از وضعیت کنترل کشش ( TCS )نام برد که در آن، گشتاور چرخ در حال لغزش، کاهش مییابد.  اساسا انتقال اطلاعات مابین ای سی یو خودرو  (برای مثال TCS ،ABSو مدیریت موتور) از راه سیم صورت میگیرد. البته، این نوع ارتباط نقطه به نقطه، فقط برای تعداد محدودی سیگنال مناسب است.

 

این مطلب ادامه دارد....

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی