ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کمک های مالی افزایش یابد ، خانه های مجوز دار برای دانشجویان بیشتر شود و نیاز نباشد که دانشجویان در حین تحصیل کار کنند. این برخی از مطالبات دانشجویان فرانسوی است که برای اعتراض به شرایط زندگی خود به خیابان های فرانسه رفته اند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در کشور فرانسه هستید، پیشنهاد می شود مطلب پیشین با عنوان " مزایای تحصیل در فرانسه " را مطالعه فرمایید. 

دیمین چارته دانشجوی 23 ساله ادبیات است که در دانشگاه کلرمونت-فرند با Solidaires فعال است ، این همان اتحادیه دانشجویی هفته گذشته برای دانشجویی که در لیون خودسوزی کرد اعتراضاتی را سامان داد.

گروه Solidaires ( همبستگی  )  لیست طولانی از چیزهایی دارد که می گوید دولت باید آنها را به عهده بگیرد. دولت برای پایان دادن به کمبود شدید مسکن دانشجویی و مشکلات مالی دانشجویان، که مستقیما به زندگی دانشجویان آسیب می زند و تحصیلات و کیفیت آن را در شهرهای مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد باید کارهای جدی را انجام دهد.

دولت مرکزی و شهرداری ها باید بتوانند ساختمان های خالی را احیا کنند و آنها را به عنوان اسکان برای دانشجویان فراهم کنند ، به ویژه که تعداد دانشجوبان در فرانسه هر ساله در حال رشد است.

مراقبت های بهداشتی رایگان در بسیاری از دانشگاه های فرانسه ، اما نه در همه ، ارائه می شود و این گروه می خواهد که این حق جهانی برای دانشجویان در هر نقطه از کشور باشد.

کمک های مالی دانشجویی باید افزایش یابد ، "حقوق دانشجویی" به همه دانشجویان داده شود تا بتوانند ضمن تحصیل خود ، با عزت زندگی کنند و هیچ کس را نباید از اقامتگاه های رسمی دانشجویی در طول زمستان اخراج کرد: اینها موارد دیگری از خواسته های گروه Solidaires  است.

خواسته های آن مشابه خواسته های چپ (اما کمتر رادیکال) UNEF  یکی از جنبش های مهم دانشجویی در فرانسه است.

مسئول این گروه ، ملانیا لو ، به محلی ها گفت که او مطمئن نیست که ایالت باید خانه های مستقلی را برای دانشجویان بسازد یا نه، اما قطعاً باید خوابگاه های بیشتری را برای دانشجویان بسازد.

 

وی گفت: "در حال حاضر شرکت های خصوصی در حال ساختن اقامتگاه های دانشجویی هستند ، اما ما به دولت نیاز داریم که اقامتگاه را بجای بخش خصوصی بسازد."

او همچنین برای کسانی که تحصیل می کنند نوعی "حقوق" را خواستار است ، او می خواهد افزایش کمک های مالی ماهانه (بالاترین میزان امروز در حدود 550 یورو) باشد و کمک های مالی به دانشجویان بیشتری اعطا شود ، زیرا در حال حاضر فقط حدود یک سوم آنها کمک دریافت می کنند.

او می گوید که بسیاری از دانشجویان به دلیل اینکه  دچار مشکل مالی هستند نمی توانند تحصیلات خود را به پایان برسانند.

  • مدیر سایت

اخبار فرانسه

فرانسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی