ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

عدالت در دانشگاه های کانادا

 دکتر مالیندا اسمیت برای گفتگو درمورد پیچیدگی ها ، تفاوت ها و غنای بورس های تحصیلی در سراسر کانادا و از جمله نیوفاند لند و لابرادور ، به پردیس یادبود سنت جان می رود.

دکتر اسمیت ، استاد دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه آلبرتا ، در مورد کار در رابطه با نژاد پرستی به خصوص نژاد پرستی ضد سیاه پوستان سخن گفت.

در صورتی که به تحصیل در کانادا علاقه مند هستید ، پیشنهاد میکنیم مطلب پیشین وبلاگ با عنوان " هزینه زندگی دانشجویی در کانادا " را مطاله فرمایید. 

 

عدالت در دانشگاههای کانادا

 

JB: چرا شما تصمیم گرفتید که کارهای علمی خود را در زمینه های عدالت متمرکز کنید؟

کارشناس ارشد: تغییر کار علمی من به حوزه هایی از حقوق و عدالت ، احساس تعهد به نسل های آینده بود. با این حال ، از برخی جهات ، مطالعات من از تحقیقات علوم سیاسی سنتی در اقتصاد سیاسی توسعه یا مطالعات انتقادی تروریسم ، به بورس تحصیلی مشارکت در عدالت آموزش عالی در کانادا  ، با تجربیات مستقیم من در استعمار ، مشارکت در جنبش های اجتماعی  همراه بود.

مشارکت سیاسی من ، کار من را در دانشگاه در حوزه کار تحقیقاتی عدالت، تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که تمرکز کارهای علمی من در مؤسسات ، به ویژه دانشگاه  خیلی وقت است که به عدالت تغییر یافته است، اما همچنان سؤالات مربوط به عدالت و انصاف در کارهای من حذف شده یا بسیار کمرنگ شده است.

 شرایط جامعه و سیاست های دانشگاه ها باعث تاثیر گذاری در تحقیقات من شده است. متاسفانه ابتکار عمل از بخش خصوصی به دانشگاه های دولتی منتقل نمی شود و دانشگاه ها نیز باید برای مطالعات استراتژیک مربوط به عدالت و انصاف برنامه های بلند مدت و استراتژیک داشته باشند.

سیر تحول در به رسمیت شناختن این اثرات عدالت آموزشی به عنوان کار علمی نسبتاً جدید است. در ابتدا مطالعه عدالت آموزشی فقط به تحقیق در رابطه با بورس تحصیلی و یا به عنوان فعالیت یا خدمات اجتماعی محدود می شد. اما امروزه همه اینها با مسئولیت های جدیدی برای رهبری ارشد مطالعات عدالت آموزشی در سطح معاونان رئیس جمهور در حال تغییر است.

JB: الان قرن بیست و یکم است و ما هنوز در مؤسسات دانشگاهی درباره نژادپرستی ضد سیاه صحبت می کنیم. موسسات دانشگاهی مکان هایی هستند که باید انسان های پیشرو تری داشته باشند. چطور باید این موضوع را بشکافیم؟

MS: دانشگاهها زیر مجموعه جوامع بزرگتری هستند. از نظر تاریخی ، و مثل همین امروز دانشگاه ها بازتاب دهنده جامعه ی بالاسری خود هستند. متاسفانه این بازتاب شامل نژادپرستی ، تعصب و تعصبات نیز می باشد. علاوه بر این ، ما فراموش می کنیم که برخی دانشگاه ها فضاهای ایمن برای برخی از افراد ایجاد کرده اند تا از ایده های نادرستی مثل علم نژاد ، آزمایش های ضریب هوشی ، اصلاح نژادشناسی ، برده داری ، استعمار ، وهولوکاست استفاده کنند و این ایده ها را گسترش و اکادمیک کنند. دانشگاه به عنوان یک مؤسسه به طور جدایی ناپذیری با پیوند دانش-قدرت در ارتباط است. در واقع این یک اسطوره است که دانشگاهها بالاتر از آن هستند که نژادپرستی ، تبعیض و اعمال سرکوبگرانه در آنها جایی داشته باشد. اگرچه من فکر می کنم موسسات آموزشی می توانند بهترین مقابله با نژادپرستی ، Xenophobia و تعصبات نژادی و عدم تحمل دیگری را از خود نشان دهند. ولی متاسفانه امروزه آنها با این مشکلات دست به گریبان هستند.

ادامه مطلب در : 

Equity, diversity and inclusion

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی