ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

فراخوان بورسیه ایفل فرانسه 2021

فراخوان بورسیه ایفل فرانسه 2021

سایت رسمی کامپوس فرانس با انتشار جدیدترین فراخوان بورسیه ایفل فرانسه ۲۰۲۱ به متقاضیان این بورسیه تا ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ مهلت ثبت‌نام داده است. برنامه‌ی این بورسیه در چهار زمینه‌ی تحصیلی زیر را ارائه می‌شود:

  • حقوق
  • مدیریت و اقتصاد
  • علوم مهندسی (مقطع کارشناسی ارشد)، علوم گسترده‌تر نظیر علوم مهندسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم زیستی، فناوری زیستی و نانو، علوم زمین، کیهان و محیط‌زیست، علوم اطلاعات و ارتباطات و فناوری (مقطع دکتری)
  • علوم سیاسی

مؤسسه‌های آموزشی بورسیه‌ی ایفل فرانسه ۲۰۲۱ فایل‌های درخواست برای بورسیه را بسته به صلاحیت دانشجویان خارجی ارائه می‌کنند. بورسیه ایفل را وزارت آموزش برای امور اروپایی و خارجی تنظیم کرده است و مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه برای جذب دانشجویان برتر خارجی به‌منظور تحصیل در رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را کمک می‌کند. فراخوان این بورسیه از ۲۸سپتامبر ‌۲۰۲۰ آغاز شده است و تا ۸ ژانویۀ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت و نتایج درخواست متقاضیان ۲۲مارس ‌۲۰۲۱ یا هفته‌ی منتهی به این ماه اعلام می‌شود. نکته‌ی مهمی که درخواست‌کنندگان باید بدانند این است که تنها مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه قادر به پذیرش درخواست‌ها هستند. 

مقاطع تحصیلی

مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه متقاضیان منتخب برنامۀ ایفل را در مقاطع زیر ثبت‌نام می‌کنند:

  • در دوره‌های آموزشی منتهی به مقطع کارشناسی ارشد
  • برای مدرک مهندسی
  • برای مقطع دکتری

مدت‌زمان بورسیه ایفل

مدت‌زمان بورسیه ایفل برای مقطع کارشناسی ارشد به‌شرح زیر است:

  • حداکثر ۱۲ ماه برای سال دوم مقطع کارشناسی ارشد
  • حداکثر ۲۴ ماه برای ثبت‌نامِ سال اول کارشناسی ارشد
  • حداکثر ۳۶ ماه برای دوره‌های آمادگی مدرک مهندسی
  • حداکثر ۱۲ ماه برای مقطع دکتری

خدمات

دارندگان بورسیه ایفل برای مقطع کارشناسی ارشد ماهانه کمک‌هزینه‌ای برابر با ۱،۱۸۱ یورو دریافت خواهند کرد که به آن هزینۀ مستقیم خدماتی نظیر حمل‌ونقل بین‌المللی، حمل‌ونقل ملی، بیمه، جست‌وجوی مسکن و فعالیت‌های فرهنگی اضافه شده است. دارندگان این بورسیه برای مقطع دکتری نیز تا ۳۱دسامبر‌۲۰۲۰ کمک‌هزینه‌ای برابر با ۱،۴۰۰ یورو در ماه و از اول ژانویۀ۲۰۲۱ کمک‌هزینه‌ای برابر با ۱،۷۰۰ یورو در ماه دریافت خواهند کرد. شایان ذکر است هزینۀ مستقیم تمامی خدمات درنظرگرفته‌شده برای دارندگان بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد به این کمک‌هزینه افزوده شده است.

نحوۀ اقدام برای بورسیه ایفل

به‌منظور اقدام برای دریافت بورسیه ایفل، باید مراحل زیر را طی کرد:

گام اول

برای دریافت راهنمایی دربارۀ پروژۀ تحصیلی خود، با کامپوس فرانس موجود در کشور خود یا دپارتمان سفارت فرانسه تماس بگیرید. همچنین به‌منظور آشنایی با اصطلاحات، آخرین مهلت ثبت‌نام و… با دپارتمان روابط بین‌المللِ مؤسسۀ فرانسوی ازطریق وبگاه یا ایمیل یا تلفن ارتباط برقرار کنید.

گام دوم

در دومین گام از مراحل دریافت بورسیه ایفل، مؤسسۀ مرتبط تقاضای شما را برای دریافت این بورسیه خواهد پذیرفت و درخواستتان را آنلاین به وبگاه کامپوس فرانس ارائه خواهد داد.

 

دوره زبان فرانسه در استراسبورگ فرصتی است که در کنار یادگیری فرانسوی محیط و دانشگاه آن شهر را بشناسید و بعد از آن برای اقامت تحصیلی اقدام کنید. 

  • حسین نیرومند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی