ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

رشته نجوم در کانادا

در رشته نجوم با استفاده از علومی مثل ریاضی و فیزیک و شیمی، اجرام و پدیده‌های آسمانی همچون سیاره‌ها، قمرها، ستاره‌ها و کهکشان‌ها بررسی می‌شوند. این علم سعی دارد دربارۀ نحوۀ پدید آمدن و پیشینۀ هرکدام از این پدیده‌ها اطلاعات مهمی به‌دست آورد. دانشجویان رشته نجوم در کانادا با راه‌یافتن به فضا، پرواز فضاپیما، ارتباط با ماهواره و تهیه و توسعه روش‌های جمع‌آوری داده از فضا آشنا می‌شوند و مسائلی مربوط به این زمینه‌ها حل می‌کنند. علاقه‌مندان مهاجرت تحصیلی به کانادا با خواندن این مقاله با ده دانشگاه برای تحصیل رشته نجوم در کانادا آشنا شوند.

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه با کسب جایگاه بیست‌وپنجم دانشگاه برتر جهان، به‌عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته نجوم در کانادا شناخته می‌شود. تأسیس دانشگاه  تورنتو به سال ۱۸۲۷ برمی‌گردد و درحالحاضر، بیش از ۷۴هزار نفر دانشجو را در سه پردیس دانشگاهی در خود جای داده است. این دانشگاه شامل دانشکده‌های زیر می‌شود:

مهندسی و علوم کاربردی، فیزیک و حرکت‌شناسی، ارتباطات، معماری، هنر، دندان‌پزشکی، آموزش، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی، جنگلداری، مددکاری و علوم سیاسی.

برای تحصیل مقطع کارشناسی در رشته نجوم دانشگاه تورنتو، سالانه شهریه‌ای معادل ۶۲هزار دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دومین دانشگاه برتر کانادا و سی‌ویکمین دانشگاه برتر دنیا دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا است. این دانشگاه سال ۱۹۰۸ در شهر ونکوور تأسیس شد و هم‌اکنون، بیشتر از ۶۶هزار نفر دانشجو در دو پردیس ونکوور و اوکاناگان این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

برخی دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا عبارت‌اند از:

علوم، کشاورزی، هنر، کسب‌وکار، پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی، آموزش، جنگلداری، روزنامه‌نگاری، حقوق، موسیقی، علوم داروسازی، مددکاری و اقتصاد.

شهریۀ تحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا، برای یک سال تقریباً چهل‌هزار دلار کانادا درنظر گرفته شده است.

دانشگاه مونترال

از دیگر دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل رشته نجوم در کانادا می‌توان به دانشگاه مونترال اشاره کرد. در سال ۲۰۲۰، این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر کانادا و صدوهجدهمین دانشگاه برتر جهان معرفی شده است. دانشگاه مونترال سال ۱۸۷۸ واقع در شهر مونترال تأسیس شد و چهارده دانشکده را شامل می‌شود:

هنر و علوم، آموزش، طراحی، حرکت‌شناسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، موسیقی، بینایی‌سنجی، بهداشت عمومی، داروسازی، دامپزشکی و مطالعات تکمیلی.

شهریۀ تحصیل نجوم در مقطع کارشناسی این دانشگاه برای یک‌سال ۲۲‌هزار دلار کانادا تخمین زده شده است.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر به‌عنوان ششمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در سال ۱۸۸۷ راه‌اندازی شد که بیش از سی‌هزار نفر دانشجو را در شش دانشکده در خود جای داده است که این رشته‌های تحصیلی را شامل می‌شود:

دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ علوم بهداشتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم پایه، دانشکدۀ علوم اجتماعی و مدرسۀ کسب‌وکار.

در‌حدود ۳۵هزار دلار کانادا شهریۀ سالانۀ برای تحصیل نجوم در دانشگاه مک مستر در نظر گرفته شده است. 

دانشگاه واترلو

تأسیس دانشگاه واترلو به‌سال ۱۹۵۷ بازمی‌گردد. این دانشگاه در رتبه‌ی هفتم دانشگاه‌های برتر کانادا است و یکی از دویست دانشگاه برتر جهان به حساب می‌آید. در دانشگاه شهر واترلو حدود ۴۱هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت در شش دانشکده مشغول بهتحصیل هستند.

دانشکده‌هایی همچون: علوم بهداشتی، هنر، مهندسی، محیط‌زیست، ریاضی و علوم.

شهریۀ دانشگاه واترلو برای یک‌سال تحصیلی حدودا ۴۲هزار دلار کانادا برآورد شده است. 

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری در جایگاه دهمین دانشگاه‌ برتر کانادا قرار دارد که به‌عنوان یکی از ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا محسوب می‌شود. این دانشگاه سال ۱۹۶۶ در شهر کلگری استان آلبرتا آغاز به کار کرد و امروزه از سی‌هزار نفر دانشجو در سیزده دانشکده میزبانی می‌کند.

دانشکده‌های دانشگاه کلگری عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ حرکت‌شناسی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پرستاری، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ مددکاری، دانشکدۀ دام‌پزشکی، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی، مدرسۀ پزشکی، مدرسۀ کشاورزی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ مهندسی و مدرسۀ آموزش.

شهریۀ سالانۀ تحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه کلگری، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته نجوم در کانادا، بیست‌هزار دلار کانادا درنظر گرفته شده است. 

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا از دیگر دانشگاه‌های برتر نجوم در کانادا است. قرار گرفتن در رتبه چهاردهم دانشگاه‌های برتر کانادا و همین‌طور چهارصدم دانشگاه ‌های برتر جهان در سال ۲۰۲۰، این دانشگاه را به‌یکی از مهم‌ترین مراکز تحققیقات نجوم در دنیا تبدیل کرده است. در سال ۱۹۶۳ در منطقۀ ویکتوریا و استان بریتیش کلمبیا تأسیس شد. بیش از ۲۲هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده‌های زیر مشغول به‌تحصیل هستند:

آموزش، مهندسی، هنرهای زیبا، توسعه انسانی و اجتماعی، علوم انسانی، علوم، علوم اجتماعی و تحصیلات تکمیلی.

شهریۀ تحصیل در رشته نجوم دانشکدۀ علوم دانشگاه ویکتوریا به ۲۵هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال پانزدهمین دانشگاه برتر کانادا و جزو ۴۵۰ دانشگاه برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ شناخته شده است. این دانشگاه در سال ۱۶۶۳ در شهر کبک شروع به کار کرد و قدیمی‌ترین مؤسسۀ آموزش عالی در کانادا به‌شمار می‌آید. ناگفته نماند زبان تدریس در این دانشگاه فرانسوی است و بیش از ۴۲هزار نفر دانشجو در شانزده دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه لاوال عبارت‌اند از: علوم کاربردی، کشاورزی، معماری، دندان‌پزشکی، آموزش، حقوق، علوم انسانی، جغرافیا، هنر، پزشکی، پرستاری، موسیقی، داروسازی، فلسفه، مهندسی و علوم اجتماعی. شهریۀ سالانۀ دانشگاه لاوال، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته نجوم در کانادا، ۲۲هزار دلار کاناداست.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک هجدهمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۵۵۰ دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹ در شهر تورنتو استان انتاریو تأسیس شد و امروزه، سومین دانشگاه بزرگ کانادا به‌شمار می‌آید. درحال‌حاضر، این دانشگاه میزبان بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشکده‌ها و مدرسه‌های دانشگاه یورک بدین‌شرح‌اند: دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم طبیعی، مدرسۀ مهندسی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ حقوق، کالج گلندان، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ مطالعات محیط‌زیست، مدرسۀ هنر و رسانه و طراحی و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی. ناگفته نماند شهریۀ تحصیل رشته نجوم در مقطع کارشناسی دانشگاه یورک ۳۲هزار دلار کانادا در سال برآورد می‌شود.

دانشگاه گوئلف

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته نجوم در کانادا دانشگاه گوئلف است. این دانشگاه نوزدهمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ششصد دانشگاه برتر دنیا به‌حساب می‌آید. دانشگاه گوئلف در سال ۱۹۶۴ در شهر گوئلف استان انتاریو آغاز به کار کرد و هم‌اکنون، از بیش از ۲۷هزار نفر دانشجو در ۱۴۲ رشته تحصیلی میزبانی می‌کند. دانشکده‌های این دانشگاه ازاین‌قرارند: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ علوم زیستی، دانشکدۀ مهندسی و مطالعات فیزیک، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی کاربردی، دانشکدۀ کشاورزی، دانشکدۀ دام‌پزشکی و مدرسۀ کسب‌وکار. شهریۀ سالانۀ تحصیل رشته نجوم در مقطع کارشناسی این دانشگاه در‌حدود ۲۸هزار دلار کاناداست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی