ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

بورسیه تحصیلی اسپانیا

شرایط بورسیه تحصیلی

دریافت بورسیه تحصیلی بسته به نوع بورسیه، دانشگاه و کشور مقصد شرایط و انواع مختلفی دارد. به‌عنوان مثال یکی از امتیازهای مهم تحصیل در ایتالیا، امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی ایتالیا است. دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های تحصیلی متفاوت و مختلفی به دانشجویان بومی و بین‌المللی اعطا می‌کنند. بعضی از این بورسیه‌ها را دولت و بعضی دیگر را دانشگاه برای دانشجویان درنظر گرفته است. یکی از معروف‌ترین و بهترین‌ بورسیه‌های ارائه شده توسط دولت ایتالیا، با عنوان بورسیه استانی یا بورسیه جهان سوم شناخته می‌شود. بورسیه استانی به دانشجویانی تعلبق می‌گیرد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند. رشته تحصیلی و زبان تحصیل و مقطع تحصیلی از شرایط دریافت این بورسیه نیست و دانشجویان صرفاً با ارائه مدارک و اثبات نیاز مالی به این نوع بورسیه دسترسی پیدا می‌کنند. بنابراین اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، با مطلع شدن از شرایط بورسیه تحصیلی و فرآیند دریافت هریک از کمک هزینه‌های تحصیلی شرایط زندگی و تحصیلی به مراتب ساده‌تری را پیش بگیرید. در این مطلب به انواع بورسیه‌های تحصیلی و شرایط بورسیه‌ تحصیلی اسپانیا نگاهی اجمالی خواهیم داشت.

شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا

عموماً دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا رقابتی است اما به طور کلی موارد زیر را می‌توان جزو شرایط دریافت بورسیه برای تحصیل در اسپانیا دانست:

  • رزومه تحصیلی قوی
    • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در مقطع تحصیلی پیشین
    • معدل بالا در مقاطع تحصیلی پیشین
    • داشتن مقالات ISI و شرکت در کنفرانس‌های علمی
    • سطح بالای دانش زبان انگلیسی و یا اسپانیایی (نمره بالای مدرک زبان)
  • انگیزه نامه تحصیلی مناسب
  • توصیه نامه تحصیلی از اساتید معتبر

البته همیشه داشتن همه موارد الزامی نیست، اما هریک از این موارد، شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا افزایش می‌دهد.

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

برای درخواست بورسیه تحصیلی دولت اسپانیا، متقاضیان باید فرم درخواست را به طور کامل پر کنند. این فرم را می‌توان از وزارت آموزش، یا وزارت امور خارجه اسپانیا دریافت کرد. فرم شامل پرسش‌های مختلفی و به طور خاص درباره درآمد دانشجو و والدین اوست. دانشجویان باید اطلاعات خواسته‌شده را به طور کامل وارد کنند تا کمک مالی را به موقع دریافت کنند. درخواست برای هر بورسیه تحصیلی در اسپانیا محدودیت زمانی دارد. باید پیش از ددلاین تعیین شده برای آن اقدام کرد و بهتر است که ارسال درخواست را به روزهای پایانی موکول نکنید.

انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا

مؤسسات بسیاری در اسپانیا بورسیه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. برخی از این بورسیه ها مختص دانشجویان بین‌المللی است؛ اکثر بورسیه های تحصیلی وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا در این دسته قرار دارند. هریک از بورسیه‌های تحصیلی اسپانیا شرایط دریافت متفاوتی دارند. برخی از این بورسیه‌ها به شرح زیر است.

  • بورسیه های تحصیلی آژانس توسعه و همکاری‌های بین‌المللی اسپانیا
  • بورسیه مرکز ابرپردازش بارسلونا – موقعیت پژوهشی دانشجویی CNS در اسپانیا
  • موقعیت های دکتری SIMPaP برای دانشجویان بین‌المللی در MATHEGRAM ITN
  • بورسیه کارشناسی ارشد اراسموس موندوس در رشته مطالعات زنان و جنسیت

 

اعزام دانشجو به اسپانیا

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی