ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

کارت دانشجویی بین المللی ISIC

کارت دانشجویی بین المللی ISIC

دانشگاه‌های کانادا، کارت دانشجویی مخصوص به خود را دارند. دانشجویان دانشگاه‌های کانادا می‌توانند علاوه بر داشتن کارت دانشجویی دانشگاه خود، از کارت دانشجویی بین المللی ISIC نیز استفاده کنند. کارت ISIC تنها کارت شناسایی دانشجویی در دنیا است که اعتبار بین‌المللی دارد. در ادامه نکته‌های مهمی در مورد کارکرد و نحوه‌ی دریافت آن خواهد آمد. 

کارت دانشجویی بین المللی ISIC چیست؟

کارت ISIC  کارت شناسایی مخصوص دانشجویان تمام وقت است. دانشجویان با داشتن این کارت می‌توانند از تخفیف‌های بی‌شمار دانشجویی بهره‌مند شوند. سازمان صادرکننده این کارت در کشور دانمارک قرار دارد. این سازمان با هدف ایجاد فرصت‌های تحصیلی بیشتر و با کیفیت برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها تأسیس شده است. امروزه کارت دانشجویی بین المللی ISIC در ۱۳۳ کشور دنیا معتبر است و سالانه در حدود ۵ میلیون عدد از این نوع کارت توسط دانشجویان خریداری می‌شود.

چه کسانی می‌توانند کارت دانشجویی بین المللی ISIC دریافت کنند؟

افراد بالای ۱۲ سال که به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل در مدرسه و یا دانشگاه هستند می‌توانند این کارت را دریافت کنند. این کارت به افرادی تعلق می‌گیرد که در حال تحصیل باشند. همچنین حداکثر محدوده سنی برای دریافت این کارت وجود ندارد.

تخفیف‌های کارت ISIC

این کارت برای زندگی دانشجویی طراحی شده است. دانشجویان می‌توانند با استفاده از این کارت در مخارج روزمره خود صرفه‌جویی کنند. در ادامه تخفیف‌های که مشمول دارندگان این کارت می‌شوند را مشاهده می‌کنید: 

  • ۲۸۰۰ موزه و مرکز فرهنگی
  • ۲۴۰۰ هتل
  • ۱۲۰۰ خط هوایی، اتوبوسرانی و دیگر خطوط حمل و نقل
  • ۲۷۰۰ مکان دیدنی در دنیا
  • ۲۱۰۰۰ رستوران

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی ISIC از مکان‌هایی که دارای تخفیف هستند اطلاع پیدا کنند.

دریافت و اپلای برای کارت

آسان‌ترین راه برای گرفتن این کارت دانشجویی، اپلای آنلاین است. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی ISIC، کشور خود را انتخاب کرده و مدارک لازم برای گرفتن کار را نیز ارسال کنند. مدارک لازم برای دریافت این کارت:

  • عکس دیجیتالی با فرمت jpg یا jpge
  • کپی مدرک پذیرش تمام وقت از دانشگاه و یا کارت دانشجویی دانشگاه
  • کپی پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی
  • نحوه پرداخت ( پی پال یا پرداخت کارتی)

متقاضیان برای دریافت کارت دانشجویی می‌توانند به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر ISIC نیز برای گرفتن کارت دانشجویی خود اقدام کنند.

هزینه کارت

هزینه این کارت دانشجویی در هر کشور متفاوت است. متوسط هزینه این کارت مبلغی بین ۴ تا ۲۵ دلار است. به عنوان مثال هزینه صدور  این کارت برای دانشجویان در کانادا ۲۰ دلار است و افرادی که می‌خواهند این کارت را به صورت فیزیکی هم داشته باشند باید ۵ دلار بیشتر بپردازند. لازم به ذکر است که مدت زمان اعتبار کارت ISIC یکسال است و پس از آن دانشجویان باید دوباره با پرداخت هزینه، کارت خود را تمدید کنند.

 

برای مطلع شدن از نحوه‌ی نوشتن انگیزه‌ نامه تحصیلی به صفحه‌ی مورد نظر مراجعه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی