ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

مشاغل پردرآمد فرانسه

مشاغل پردرآمد فرانسه

فرانسه برای زندگی و کار از جمله کشورهای باکیفیتی است که دانشجویان فراوانی را سالانه به خود جذب می‌کند. بااین‌حال یکی از شروط رسیدن به زندگی رضایت‌بخش در فرانسه، داشتن دانش زبان فرانسوی و همچنین درآمد مناسب است. افراد شاغل در فرانسه، از امنیت شغلی و حقوق چشمگیری برخوردار خواهند بود. به‌همین دلیل، یکی از الزامات علاقه‌مندان به زندگی در فرانسه آشنایی با مشاغل پردرآمد در فرانسه است تا بتوانند پیش از رفتن به این کشور، تخصص لازم را کسب کنند. البته تحصیل در رشته و تخصص دلخواه در فرانسه مسیر را برای کار در آنجا هموار‌تر خواهد کرد. همچنین، تسلط بر زبان فرانسوی برای افراد جویای مشاغل پردرآمد در فرانسه الزامی خواهد بود. با مطالعه‌ی این مقاله، با تعدادی از مشاغل پردرآمد در فرانسه آشنا خواهید شد. 

برای آموزش زبان فرانسه می‌توانید با انتخاب دوره‌های زبان در فرانسه در خود کشور فرانسه مسیر سریع‌تری را برای یادگیری طی کنید.

پزشکان

پزشکی یکی از مشاغل پردرآمد فرانسه است و پزشکان نیز در مقایسه با دیگر مشاغل درآمد بیشتری به‌دست می‌آورند. جدای از پزشکی، مشاغل مربوط به مراقبت‌های درمانی و بهداشتی نیز از‌جمله مشاغل موردنیاز و ضروری فرانسه هستند. پزشکانی که به‌تازگی تحصیلاتشان را به‌اتمام رسانده‌اند و برای کسب تجربه زیرنظر پزشکی باتجربه‌تر مشغول فعالیت هستند، حدود هفت‌هزار یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند. ناگفته نماند متوسط درآمد سالانۀ پزشکان در فرانسه بیش از ۱۳۳هزار یوروست.

دندان‌پزشکان

دندان‌پزشکی یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در فرانسه به‌حساب می‌آید و دندان‌پزشکان یا به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند یا برای دولت فرانسه. درآمد دندان‌پزشکان باتوجه به خصوصی یا دولتی بودن محل کار و همچنین میزان تجربه آن‌ها، از هشت تا پانزده‌هزار یورو متغیر است. همچنین متوسط درآمد دندان‌پزشکان در فرانسه ۱۱۷هزار یورو در سال محاسبه شده است. 

وکیلان

وکیلان

فرانسه در زمینۀ امور قانونی و حقوقی، ازجمله کشورهای تأثیرگذاری است که احترام فراوانی برای این امور قائل می‌شود؛ به‌همین‌خاطر مشاغل مرتبط با امور قانونی و حقوقی در زمره مشاغل پردرآمد فرانسه به‌شمار می‌روند. کمترین حقوق پرداختی برای وکیلان جوان و بی‌تجربه پنج‌هزار یورو در ماه درنظر گرفته شده است و متوسط درآمد وکیلان سالانه تقریباً ۱۰۸هزار یورو خواهد بود. 

خلبانان

صنعت هوایی فرانسه در جهان شرایط و امکانات بسیار پیشرفته‌ای دارد؛ به‌همین‌دلیل، دولت فرانسه به حقوق خلبانان اهمیت فراوانی می‌دهد. خلبانان در فرانسه به‌طور متوسط بیش از هشتادهزار یورو در سال حقوق دریافت می‌کند؛ نکته‌ی قابل ذکر این است که دریافت مدرک خلبانی و اقدام برای این شغل در فرانسه مشکلات و سختی‌های فراوانی دارد.

مشاغل درمانی

همان‌طورکه در بخش پزشکان اشاره شد، مشاغل موجود در زمینه‌ی مراقبت‌های درمانی و بهداشتی جزو مشاغل پردرآمد در فرانسه  محسوب می‌شود. مشاغل درمانی در فرانسه از تنوع و فراوانی قابل‌توجهی برخوردارند. عناوین شغلی زیر از جمله مشاغلی است که در زمینه بهداشت و درمان نیروهای مختصص فراوانی فعالیت می‌کنند: 

  • فن‌شناس آزمایشگاه
  • مشاوران سلامت روان
  • رادیولوژیست
  • روان‌درمانگر
  • داروساز
  • تأمین‌کنندۀ فوریت‌های پزشکی

میزان درآمد مشاغل مربوط به مراقبت‌های درمانی با‌توجه به تجربۀ افراد از سه تا هفت‌هزار یورو در ماه خواهد بود. درمانگران و داروسازان و مشاوران برای رسیدن به این نوع از مشاغل باید مدارک تخصصی رشته‌ خود را ارائه دهند؛ اما در دیگر مشاغل درمانی گذراندن دورۀ فنی دو تا سه‌ساله به‌تنهایی کفایت می‌‌کند. متوسط درآمد مشاغل درمانی فرانسه تقریباْ‌ ۷۴هزار یورو در سال محاسبه شده است. 

تحلیلگران مالی

بخش مالی و بانکداری فرانسه در میان کشورهای اروپایی از شهرت قابل‌توجهی برخوردار است و صنعت اقتصادی‌ این زمینه‌ی شغلی همواره سیر رو‌به‌رشد و صعودی داشته است؛ بنابراین، مشاغل مرتبط با این حوزه‌ی شغلی و همچنین درآمد کارمندان‌ آن چشمگیر است. به‌منظور فعالیت در این زمینه افراد باید در صنعت، کسب‌وکار، اقتصاد و امور مالی تجربه‌ی فراوانی داشته باشند. درصورت داشتن پیش‌نیازهای لازم، افراد فعال در این حوزه بین پنج تا ده‌هزار یورو در ماه  درآمد کسب خواهند کرد. متوسط درآمد سالانۀ تحلیلگران مالی در فرانسه بیش از ۳۵هزار یورو تخمین زده شده است. 

دبیران

دبیران

دبیران در فرانسه حقوق درخورتوجهی دریافت می‌کنند. تدریس زبان انگلیسی از شغل‌های موردنیاز و مشاغل پردرآمد فرانسه است. برای فعالیت و تدریس در مؤسسه‌های خصوصی و دولتی و دبیران باید به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه تسلط داشته باشند. درآمد ماهانۀ دبیران در فرانسه بین دو تا چهارهزار یورو و متوسط درآمد سالانه‌شان بیش از ۴۲هزار یورو محاسبه شده است. 

متخصصان علوم رایانه‌ای و آی‌تی

فرانسه به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در زمینۀ فناوری در مشاغل مربوط به فناوری، افرادی فراوانی را از برنامه‌نویسی رایانه گرفته تا فناوری اطلاعات و علوم داده به‌کار می‌گیرد. متوسط درآمد متخصصان علوم رایانه‌ای و آی‌تی حدوداً ۴۶هزار یورو در سال برآورد شده است.

تکنسین‌های برق

فرانسه برای افراد متبحر در زمینۀ سقف‌سازی، قفل‌سازی، لوله‌کشی و برق فرصت‌های شغلی متنوعی مهیا کرده و درآمد رضایت‌بخشی به آنان پرداخت می‌کند. به‌عنوان مثال، درآمد ماهانۀ تکنسین‌های برق در فرانسه از سه تا پنج‌هزار یورو و متوسط درآمد سالانۀ نیز افزون‌بر ۴۱هزار یورو است.

 

محققان

محققان

فرانسه دارای مراکز تحقیقاتی بسیار باکیفیت و پیشتازی است که در زمینه‌های زیست‌شناسی، پزشکی، مهندسی، دریاشناسی و دیگر رشته‌های علوم و فناوری متخصص‌های فراوانی را به‌کار می‌گیرد؛ بنابراین، محققان از‌جمله افرادی هستند که درآمد نسبتاً مطلوبی دارند. افراد شاغل در این زمینه ماهانه بین چهار تا ده‌هزار یورو و سالانه تقریباً ۴۵هزار یورو حقوق دریافت می‌کنند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی