ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

معرفی شهر بورگس اسپانیا

معرفی شهر بورگس اسپانیا

شهر بورگس اسپانیا در شمال این کشور و ناحیۀ خودمختار کاستیا لئون واقع شده است. مساحت این شهر ۱۰۷.۱ کیلومترمربع و جمعیتش حدوداً ۱۸۰هزار تخمین زده شده است. در این مقاله، سعی شده است تا اطلاعات مفیدی درباره زندگی یا تحصیل در شهر بورگس اسپانیا در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در اسپانیا و شهر بورگس قرار گیرد. موضوع‌هایی مثل کیفیت زندگی در بورگس، شهرهای نزدیک، وضعیت آب‌و‌هوایی، فرودگاه شهر بورگس، فستیوال‌های شهر بورگس، دانشگاه‌های واقع در بورگس و هزینۀ زندگی در شهر بورگس اسپانیا مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

شهر بورگس اسپانیا

کیفیت زندگی در شهر بورگس اسپانیا

شهر بورگس اسپانیا از کیفیت بسیار مطلوبی برای زندگی برخوردار است و شاخص‌های کیفی گوناگون زندگی در این شهر از متوسط شهرهای اسپانیا و اروپا بالاتر قرار دارد:

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بسیار بالا
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

شهرهای نزدیک اسپانیایی

شهرهای اسپانیایی نزدیک به بورگس و فاصلۀ آن‌ها با این شهر به‌شرح زیر است:

  • شهر بیلبائو: ۱۵۹.۳۷ کیلومتر
  • شهر مادرید: ۲۴۱.۶۸ کیلومتر

وضعیت آب‌وهوایی شهر بورگس اسپانیا

تابستان ها در شهر بورگس اسپانیا گرم و کوتاه و بدون باران و آسمان هم صاف و بدون ابر است.  درعوض زمستان‌های طولانی و بسیار سرد این شهر  با باد و آسمان نیمه‌ابری همراه خواهد بود. تغییرات دمایی هوای بورگس در طول سال از منفی یک تا ۲۷ درجۀ سانتی‌گراد است و دمای کمتر از منفی ۶ و بیشتر از ۳۳ درجۀ سانتی‌گراد به‌ندرت مشاهده می‌شود. 19ژوئن آغاز فصل گرم سال در شهر بورگس اسپانیا است که تا ۱۰سپتامبر به‌طول می‌انجامد. در این بازه‌ زمانی متوسط دمای هوا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد در روز خواهد بود. شایان ذکر است که گرم‌ترین روز سال در بورگس ۲آگوست با حداکثر و حداقل دمای ۲۷ و ۱۲ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال در شهر بورگس اسپانیا نیز از ۱۳نوامبر تا ۶مارس با متوسط دمای ۱۱ درجۀ سانتی‌گراد است. ناگفته نماند سردترین روز سال در این شهر ۵فوریه است که حداقل و حداکثر دما به منفی ۱ و ۸ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران نیز بهترین زمان سال برای سفر به شهر بورگس را از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر می‌دانند.

فرودگاه شهر بورگس

علاوه‌بر سیستم‌های حمل‌ونقل نظیر راه‌آهن و تراموا و اتوبوس، سفرهایی با هواپیما در فرودگاه شهر بورگس انجام می‌شود. فاصلۀ فرودگاه تا مرکز شهر، حدود پنج کیلومتر است و روزانه پروازهای زیادی به‌سمت فرودگاه بین‌المللی بارسلونا انجام می‌شود. ناگفته نماند این فرودگاه در فصل‌های بهار و تابستان پروازهایی به پالما و فرودگاه پاریس‌اورلی شاهد خواهد بود.

فستیوال‌های شهر بورگس

همان‌طورکه می‌دانید، اسپانیا برگزارکنندۀ فستیوال‌های متعددی است. این شهر هرساله جشنواره‌هایی برگزار می‌کند که اصلی‌ترین و مشهورترین آن‌ها، جشنوارۀ San Pedro y San Pablo است که در تاریخ ۲۹ژوئن برگزار می‌شود. در فستیوال‌های شهر بورگس، آتش‌بازی، کنسرت، ورزش، موسیقی فولکلوریک، بازی برای کودکان، تئاتر و… جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارند. 

موزه‌های شهر بورگس اسپانیا

ده موزه در شهر بورگس اسپانیا فعالیت می‌کند که جدیدترین آن‌ها موزۀ تکامل انسانی نام دارد. در‌ادامه، به معرفی برخی از موزه‌های این شهر خواهیم پرداخت. 

موزۀ تکامل انسانی

این موزه ۱۳جولای۲۰۱۹ افتتاح شد و اساس آن مقر باستان‌شناسی Atapuerca است که در بیست‌کیلومتری بخش شرقی بورگس قرار دارد. شایان ذکر است مقر Atapuerca به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

موزۀ بورگس

همان‌طورکه از نام موزه می‌توان فهیمد، اشیاء و اسناد مهم مربوط به دوره‌های مختلف شهر بورگس در این موزه به نمایش درآمده‌اند. به‌عبارت دیگر، تاریخ شهر بورگس را می‌توان در این شهر جستجو کرد. 

موزۀ کتاب

محلی دنج و آرام، مخصوص و موردعلاقۀ کتاب‌دوستانی است که تمایل دارند با تاریخچۀ اولین کتاب و ظهور جدیدترین نوع کتاب‌های الکترونیک آشنا شوند.

دانشگاه‌های شهر بورگس اسپانیا

دانشگاه بورگس

حدود ده‌هزار نفر دانشجو در دانشگاه دولتی بورگس (UBU) در سی رشتۀ تحصیلی در مقطع کارشناسی و بیش از بیست رشتۀ تحصیلی در مقطع دکتری و تعداد زیادی رشتۀ تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند. دانشگاه بورگس در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و با پروژۀ اراسموس (Erasmus Project) همکاری دارد. این دانشگاه در هر نیمسال تحصیلی پذیرای دانشجویان فراوانی از کشورهای اروپا، همچون ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ، مالت و دیگر کشورهای اروپای‌شرقی است که در پروژۀ اراسموس شرکت کرده‌اند. ناگفته نماند دانشجویان بین‌المللی دیگر از کشورهایی نظیر چین و آمریکای‌شمالی و آمریکای‌لاتین نیز می‌توانند در رشته‌های تبادلیِ دانشگاه بورگس تحصیل کنند. به‌طورکلی، دانشگاه بورگس با بیش از صد مؤسسۀ آموزشی بین‌المللی قرارداد تحصیلی دارد.

دانشگاه بین‌المللی Isabella I of Castile

دانشگاه بین‌المللی Isabella I of Castile یکی دیگر از دانشگاه‌های جدید واقع در بورگس محسوب می‌شود که فعالیت اصلی‌اش را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. این دانشگاه، دانشگاهی خصوصی و آنلاین است که برخی از کلاس‌های خود را نیز حضوری برگزار می‌کند.

هزینه‌های زندگی در شهر بورگس اسپانیا

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینۀ مربوط به رستوران و موادغذایی، ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در هر شهری است. قیمت خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در بورگس ۱۰ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۳۲ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۷۴، ۰.۹۸، ۰.۹۵، ۱.۵۰، ۱۰، ۶ و ۹ یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۱.۷۷ و ۱.۱۳ و ۱.۱۵ یورو و نیز هزینۀ خرید هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۱.۸۱ و ۰.۵۷ و ۱.۲۹ یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی در بورگس به‌ترتیب ۱.۲۰ و ۲۵ یورو برآورد شده است.  کرایۀ تاکسی در شهر بروگس  ۰.۹۵ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۳ یوروست. ناگفته نماند هر لیتر بنزین در شهر بورگس اسپانیا ۱.۳۲ یورو هزینه دارد. 

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر بورگس اسپانیا حدود ۵۰۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۳۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۷۱۲.۵۰ و ۶۱۷.۵۰ یورو تخمین زده می‌شود. شایان ذکر است هزینۀ خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۲،۰۰۰ و ۱،۵۳۳.۳۳ یوروست.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۸۰ یورو و هزینۀ اینترنت با سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۳۲ یورو در ماه است.

هزینۀ مدرسۀ کودکان

هزینۀ پیش‌دبستانی یا مهدکودک در شهر بورگس اسپانیا با درنظرگرفتن یک روز کامل خصوصی، به ۲۰۸.۳۳ یورو در ماه برای هر کودک می‌رسد. گفتنی است که هزینۀ مدرسۀ بین‌المللی حدود ۷،۸۶۰ یورو در سال برای هر کودک برآورد می‌شود.

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس و ورزش و تفریح نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، وضعیت این هزینه‌ها را در شهر بورگس باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) و لباس تابستانی (با برند Zara، H&M و…) از فروشگاه زنجیره‌ای به‌ترتیب ۷۰ و ۲۶.۲۵ یورو برآورد می‌شود. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب برابر ۵۵ و ۶۵ یوروست.

هزینۀ ورزش و تفریح

شهریۀ باشگاه ورزشی در شهر بورگس برای هر فرد بزرگ‌سال ۳۰.۶۳ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته به‌ازای هر ساعت ۹.۲۵ یورو تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما ۷.۵۰ یورو به‌ازای هر بلیت است.

 

برای آشنایی با دیگر شهرهای اسپانیا، از جمله شهر ژیرونا به صفحه مشخص شده بروید. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی