ضمیمه

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

نوشته هایی در حاشیه دیگر نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

سیستم موترونیک - قسمت دوم

سیستم موترونیکدر ادامه مقاله قبلی سیستم موترونیک - قسمت اول به بررسی این سیستم در خودرو می پردازیم.

در کنار مطالعه این مقاله توصیه میکنیم به مطلب بهترین لنت ترمز جیلی امگرند نیز سر بزنید .

 

 

موترونیکـ ام یک سیستم مدیریت موتور برای تزریق در مانیفولد موتورهای بنزینی است. این حقیقت، که هوای مورد نیاز از میان دریچه ی هوای ورودی عبور میکند، اساس شکل گیری این سیستم شده است. پدال گاز بهوسیله ی یک کابل به دریچه ی ورودی هوا متصل میشود. محل قرارگیری پدال گاز نشان دهنده ی میزان باز بودن دریچه ی هوای ورودی است. این سیستم حجم هوای عبور کرده از دریچه ی هوای ورودی به سیلندرها را کنترل میکند. همچنین، اجازه میدهد، در صورت نیاز، مقداری ازحجم هوای عبوری به دریچه ی ورودی بازگردد. در نتیجه با اضافه کردن هوا می توان سرعت موتور را در یک جو ثابت نگه داشت. برای مثال، زمانی که به کاهش قدرت (کنترل سرعت ایدهال) نیاز است، برای تحقق آن، باید ایسییوی ECU موتور کنترل شود تا سبب بازشدن مقطع عرضی کانال کناری گردد. این سیستم، در گسترش و توسعه ی جدید بازار اروپا و امریکا زیاد مطرح نبود. لذا طرح کامل شدهی موترونیک ام ای ME-Motronic جانشین آن شد.

موترونیک ام ای Mِ E-Motr :

سیستم موترونیک ــ ام ای به وسیله ی کنترل الکترونیکی قدرت موتور توصیف میشود. در این سیستم، بین پدال گاز و دریچه ی هوای ورودی اتصال مکانیکی (کابل سیمی) وجود ندارد. محل قرارگیری پدال گاز براساس خواسته ی راننده در حین راندن، بهوسیله ی یک پتانسیومتر نصب شده روی پدال گاز به واحد کنترل الکترونیکی ECUاعلام میشود. واحد کنترل الکترونیکی ECU سیگنال ولتاژ آنالوگ ارسال شده از پتانسیومتر را بررسی
میکند. در پاسخ واحد کنترل الکترونیکی سیگنال خروجی را تولید میکند و با به حرکت درآوردن الکتروموتور دریچه ی هوای ورودی به اندازه ی لازم باز میشود. در نتیجه موتور قدرت و گشتاور موردنظر را تولید میکند.
سیستمی، که دارای قدرت موتور منظم در یک مسیر باشد، اولین بار توسط شرکت بوش در سال ١٩8٠معرفی شد. این سیستم، علاوه بر واحد کنترل الکترونیکی
ECU موتور، دارای سیستم جدایش بین واحد کنترل الکترونیکی برای کنترل قدرت موتور نیز هست. افزون بر این، دانسیتهی موجود در آن، جهت هدایت سیستم های الکترونیکی، به ترکیب عملکرد موترونیک و کنترل قدرت موتور در یک واحد کنترل الکترونیکی ECUاجازه
میدهد.
با وجود این، عملکردهای باقی ماند، بین دو میکروکنترلر تقسیم میشود. قدم بعدی در سال ١٩٩8با ایجاد نسلجدیدی از موترونیک
ME7 برداشته شد، به طوری که همه ی عملکردهای مدیریتی موتور در یک میکروکنترلر انجام می شود. این پیشرفت در اثر افزایش ظرفیت برد سپسینگ میکروکنترلرها امکانپذیر شد.

 

ادامه دارد ...
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی